Ik ben een neofiet met de solidworks-software, ik heb een tekening ontworpen en om deze te kunnen afdrukken moet ik de schaal verkleinen tot 1:400 zodat deze op de pagina past df'print, ik heb verschillende problemen
Ten eerste drukt het in deze modus de tekening af, waarvan ik niet zeker weet of deze op schaal is, en wordt het achtergrondplan niet afgedrukt
Ik gebruikte in de schaal lay-out modus op zijn best in deze modus ziek drukt de basiskaart af en ik weet zeker dat mijn tekening niet op schaal is.
Hallo, als u wilt controleren of het op schaal is, kunt u een lijn van een bepaalde lengte met een afmeting maken en vervolgens kunt u deze op uw afgedrukte vel meten.
Om de juiste verhoudingen te behouden, moet je meestal 100% schalen in de afdrukopties (zelfs als dat betekent dat je een deel van het achtergrondplan verliest).
Maar ik begreep dat je de verhoudingen op 100% moet zetten, maar in dit geval verlies ik de basemap, er moet een manier zijn om de tekening op schaal af te drukken met behoud van de cartridge (Basemap).
Heel domme en fundamentele vraag... maar de achtergrondkaart is A4 of een ander formaat? En in welk formaat wilt u printen?
Print je bijvoorbeeld A3 op A4, dan zal je weegschaal niet goed zijn
Om erachter te komen hoe je basiskaart eruit ziet, moet je met de rechtermuisknop op het tabblad helemaal onderaan klikken (blad1, enz.) => eigenschap => en kijken wat het je geeft. Je kunt ook de achtergrondkaart wijzigen als je het niet leuk vindt
Edit: ach, we kruisten elkaars pad in de idea@Stefbeno
Ik kom steeds dichter bij het oplossen van het probleem, zoals je kunt zien op de bijgevoegde afbeelding, heb ik de cartridge vervangen door een A3 fomat, ik was in staat om mijn tekening bij te snijden op deze cartridge, en de bijgevoegde afbeelding is de afdruk voorbeeld, het ontbreekt een deel van de cartridge, En er zijn aanwijzingen aan de bovenkant van de pagina, de bestandsnaam en het paginanummer onderaan. Ik geloof dat ik ze in eerdere tests heb ingevoerd.
Welke parameter moet u wijzigen om deze inscripties te verwijderen?
Hier is een afbeelding wanneer ik klik op voorbeeld voor het afdrukken van A4-formaat gebruikt, vind ik altijd de twee inscripties aan de boven- en onderkant van de pagina
Het probleem is opgelost, ik ben erachter gekomen waarom het de bovenkant van de pagina en de onderkant van de pagina afdrukte, er is een optie bij het afdrukken om iets bovenaan de pagina te plaatsen. Ik heb per ongeluk een begin van de pagina toegevoegd.