Een vervolgkeuzelijst voor een rapportkaart afdrukken

Hallo, ik ben nieuw op deze site en een leraar van opleiding. Ik ben een beginner in Excel, ik zou graag hulp willen bij dit kleine programma als ik het zo kan noemen. Op elk vel van de map heb ik de moeilijkheden beschreven die ik tegenkom. Bedankt voor je hulp, ik geef aan dat ik niet weet hoe ik zoveel mogelijk moet doen om uit deze situatie te komen, bedankt.

bulletin_de_notes.xlsx

Hallo

Ik weet niet zeker of dit het juiste forum is voor dit soort vragen over Excel (misschien kan een lid je er nog over vertellen), hier hebben we het vooral over tools die verband houden met CAD. Ik raad je aan om in plaats daarvan hierheen te gaan: https://forum.excel-pratique.com/.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Een beetje moeite om jezelf voor te stellen door het profiel in te vullen, wordt op prijs gesteld.

De eenvoudigste speciale beginner is om de waarde van elke cel te testen als de voorwaarde is
Onwaar dan 0 als het waar is, dan zeg 1 anders als het "ABS" is, dan 0 als het niet "ABS" is, dan 1.

In de uiteindelijke optelling tel je dus 1-en en nullen op.

= SI(D12="abs"; 0; 1)+    je zet het op het klembord met Ctrl C

Vervolgens zet je in een enkel vak de som van alle cellen en dit geeft je het echte totaal voor je gemiddelde

Voorbeeld

= (SI(D12="abs"; 0; 1))+(SI(E12="abs"; 0; 1))+(SI(F12="abs"; 0; 1))

Hier deed ik het op drie cellen, maar door D12 hierboven te kopiëren en de juiste letter van de kolom te plaatsen zoals in het voorbeeld, dan  heb je aan het einde je gemiddelde zonder fouten.

Aan de andere kant moet u uw blad vergrendelen met een wachtwoord op de cellen die de gemiddelden maken, zodat u nooit een fout krijgt door een wijziging van deze cel.

kopieer deze rij in zijn geheel zonder haakjes te vergeten in alle rijen van uw P12-kolom en u zult het juiste resultaat hebben.