Een vervolgkeuzelijst voor een rapportkaart afdrukken

Hallo, ik ben nieuw op deze site en een leraar van opleiding. Ik ben een beginner in Excel, ik zou graag hulp willen bij dit kleine programma als ik het zo kan noemen. Op elk vel van de map heb ik de moeilijkheden beschreven die ik tegenkom. Bedankt voor je hulp, ik geef aan dat ik niet weet hoe ik zoveel mogelijk moet doen om uit deze situatie te komen, bedankt.

bulletin_de_notes.xlsx

Hallo

Ik weet niet zeker of dit het juiste forum is voor dit soort vragen over Excel (misschien kan een lid je er nog over vertellen), hier hebben we het vooral over tools die verband houden met CAD. Ik raad je aan om in plaats daarvan hierheen te gaan: https://forum.excel-pratique.com/.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Een beetje moeite om jezelf voor te stellen door het profiel in te vullen, wordt op prijs gesteld.

De eenvoudigste speciale beginner is om de waarde van elke cel te testen als de voorwaarde is
Onwaar dan 0 als het waar is, dan zeg 1 anders als het "ABS" is, dan 0 als het niet "ABS" is, dan 1.

In de uiteindelijke optelling tel je dus 1-en en nullen op.

= SI(D12="abs"; 0; 1)+    je zet het op het klembord met Ctrl C

Vervolgens zet je in een enkel vak de som van alle cellen en dit geeft je het echte totaal voor je gemiddelde

Voorbeeld

= (SI(D12="abs"; 0; 1))+(SI(E12="abs"; 0; 1))+(SI(F12="abs"; 0; 1))

Hier deed ik het op drie cellen, maar door D12 hierboven te kopiëren en de juiste letter van de kolom te plaatsen zoals in het voorbeeld, dan  heb je aan het einde je gemiddelde zonder fouten.

Aan de andere kant moet u uw blad vergrendelen met een wachtwoord op de cellen die de gemiddelden maken, zodat u nooit een fout krijgt door een wijziging van deze cel.

kopieer deze rij in zijn geheel zonder haakjes te vergeten in alle rijen van uw P12-kolom en u zult het juiste resultaat hebben.

=O12/((SI(D12="abs"; 0; 1))+(SI(E12="abs"; 0; 1))+(SI(F12="abs"; 0; 1))+(SI(G12="abs"; 0; 1))+(SI(H12="abs"; 0; 1))+(SI(I12="abs"; 0; 1))+(SI(J12="abs"; 0; 1))+(SI(K12="abs"; 0; 1))+(SI(L12="abs"; 0; 1))+(SI(M12="abs"; 0; 1))+(SI(N12="abs"; 0; 1)))

Er zijn twee andere methoden, waarvan er één  geavanceerder is, maar zoals je zegt, eerder beginner, ik bied je deze formule aan of je komt gewoon weg met een pasta-coupe.

Vriendelijke groeten

Als dit uw verzoek beantwoordt, sluit dan het onderwerp af door het juiste antwoord aan te geven.

3 likes

Bedankt Zozo, ik heb de formule geprobeerd, zoals gezegd, geknipt en geplakt in P12, wat het gemiddelde volledig wijzigt, wat /10 de formule geeft me een gemiddelde van 17.60 voor student 2.

Voor de andere twee methoden ben ik nemer. Heel hartelijk bedankt

1 like

Hallo

De Zozo_mp formule houdt geen rekening met de coëfficiënten van elk onderwerp, om hiermee rekening te houden, kunt u het volgende doen:

- Voeg een regel 11 toe inclusief de coëfficiënten zoals in de afbeelding hieronder.

- Kopieer de volgende formule in elk vak in kolom P uit rij 12:

=10*$O 12/((SI($D 12="abs"; 0;$D$11))+(SI($E 12="abs"; 0;$E$11))+(SI($F 12="abs"; 0;$F$11))+(SI($G 12="abs"; 0;$G$11))+(SI($H 12="abs"; 0;$H$11))+(SI($I 12="abs"; 0;$I$11))+(SI($J 12="abs"; 0;$J$11))+(SI($K 12="abs"; 0;$K$11))+(SI($L 12="abs"; 0;$L$11))+(SI($M 12="abs"; 0;$M$11))+(SI($N 12="abs"; 0;$N$11)))

Op uw vraag "Hier heb ik een vervolgkeuzelijst in cel B11  hoe ik alles in één keer kan afdrukken met de afdrukknop dat ik al mijn rapportkaarten heb toegevoegd door op deze knop te klikken.", moet u een macro doorlopen die het mogelijk maakt om elke waarde van deze lijst in vak B11 te vernieuwen en vervolgens te starten met afdrukken.

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo @d.roger :-)

Ik deed het gemiddelde zoals de aanvrager had geschreven. :-) :-)

Maar je hebt gelijk met je voorstel, want anders verhoogt een slecht (of zeer goed) cijfer voor een bijvak het algemene gemiddelde, wat niet logisch is.

Je moet altijd onthouden dat mediums als bikini's zijn: wat het laat zien is suggestief, maar wat het verbergt is essentieel. ;-)

2 likes

Ik wil de mensen bedanken die me hebben geholpen dit probleem op te lossen.

1 like