Verbetering van de efficiëntie van de workflow met myCADtools - Wat gebruikt u?

Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw in de myCAD-gemeenschap, maar gebruik SOLIDWORKS al een tijdje professioneel. Onlangs ben ik begonnen met het verkennen van enkele van de myCADtools-add-ons en ik ben echt onder de indruk van de mate waarin ze repetitieve taken kunnen stroomlijnen.

Tot nu toe heb ik geëxperimenteerd met tools zoals BatchProperties en SmartProperties om metagegevens van onderdelen in grote assemblages te beheren. Het bespaart me veel tijd, maar ik weet dat er nog zoveel meer is dat deze tools kunnen doen.

Ik hoor graag van anderen hier:

• Welke myCADtools-functies gebruikt u het meest?
  • Heeft u tools aangepast aan uw workflows?
  • Zijn er verborgen juweeltjes of tips die je zou aanraden voor iemand die dieper duikt?

Ik kijk ernaar uit om te leren van de community en ervaringen te delen!

Hartelijke groeten

Voor onze BE:
Slimme eigenschappen voor onderdelen of samenstellingen eigenschappen
Smartbom om een stuklijst te exporteren in een Excel-bestand voor onze lanceringen.
Integratie voor de export van dxf voor de laser en voor de pdf-export van elk plan door de hoeveelheden in de geëxporteerde stuklijst op te halen met smartbom.
Geen kwantiteitsfouten meer in onze cartridges = prestatiewinst!
Snijoptimalisatie voor buisnesting en weet hoeveel u er moet bestellen.
En een paar andere op een heel basale manier (Batchproperties, Batch converter, Project Manager...)

1 like

Hallo en welkom Abel_nicholas,

Wij maken gebruik van MyCadtools onder de voorwaarden die door sbadenis zijn uitgelegd.
@+.
AR.

Sbadenis hallo,
Ik zou graag willen weten hoe u hoeveelheden exporteert met " smartbom " op de plannen.
Bedankt.
@+.
AR.

We exporteren via macro een lijst met MEP-bestanden die in csv moeten worden verwerkt.
Dit bestand wordt geïmporteerd in de Integratielijst van te verwerken documenten. In integratievoorwaarde met AND " Als het document een plan is ".
Wijzig vervolgens in de bewerking een eigenschap uit een Excel-tabel, zoals bij de opname indien bijgevoegd:

Met het pad van het Excel-bestand om naar te verwijzen, vervolgens de naam van de MEP-eigenschap die moet worden voltooid en ten slotte het bladnummer, de bestandsnaam (padnaam) en de naam van de kolom.
Dan nog een exportbewerking in pdf (hier uitgevoerd door macro om een interne reden)

Vervolgens wordt de =een lijst van FI's en fabs uit de Excel-nomenclatuur geëxporteerd naar ons eigen ERP (met aankoopaanvraag en automatische productieorder, tijd om toe te voegen)

1 like

Hallo sbadenis,

Hartelijk dank voor de informatie, maar dat was niet hoe ik het zag.
Voor mij was het het toevoegen van de juiste hoeveelheid die aan de tekening moest worden toegevoegd, bijvoorbeeld het exacte aantal onderdelen dat moest worden gemaakt voor een subassemblage.
We doen het handmatig door tekst in te sluiten, dus fouten...
Nogmaals bedankt.
@+.
AR.

Dit is precies de methode die ik beschrijf. Misschien niet goed genoeg trouwens!
In SW:

Voorbeeld van een niet-ingevulde woning
image
En na export via Integratie:

Helemaal aan het begin exporteren we een stuklijst van de set die moet worden gelanceerd, vervolgens haalt de integratie elke te lanceren herhaling op en vult de hoeveelheid in op basis van de hoofdstuklijst die aan het begin is geëxporteerd.

Enkele jaren geleden werd deze hoeveelheidseigenschap al hard gecodeerd, via de smartproperties nadat het aantal onderdelen in de assemblage (verkeerd) was geteld.

Hallo;
Voor ons ontwerpbureau (alleen Solidworks)

Smartproperties (Must-have) voor onderdelen, eigenschappen, assemblages en MEP.
ProjectManager (oude versie) om onze assemblages te dupliceren met wijzigingen in bestandsnamen en eigenschappen. (Jammer dat we de reprtoires niet in batch kunnen hernoemen met " vervang X tekens door ..."  ")
Integratie om de eigenschappen van onze nieuwe units te herstellen.
SmartBom (Oude Versie) om stuklijsten op te maken en vervolgens specifieke stuklijsten voor ons ERP te bewerken (Via in-house Macro).
BatchConverter om PDF- en DWG-documenten te maken voor onze Europarlementariërs
FindDocument voor het doorzoeken van onze commerciële onderdelenbibliotheken.
(de database wordt te groot als we al onze 3D-componenten opnemen)
BatchPropeties (minder vaak) om een paar specifieke eigenschappen te wijzigen.
CleanProject om onze mappen op te schonen.

Het geheel wordt echter vaak geassocieerd met " in-house " macro's om redenen van specificiteit van onze " creatie " of omdat de Mycad-tools niet voldoen aan onze behoeften of bugs op specifieke punten. Zie Lijst met Mycad-fixes (AM/BG):

De rest van de Mycad-tools (en er zijn er veel, vaak goed verborgen omdat ze niet zijn geïnstalleerd met de nieuwste versies van Mycadpassport) worden hier niet vaak gebruikt... (meestal geen intern gebruik), maar ik vind het leuk om ze af en toe te testen.

De volgende worden momenteel door ons geëvalueerd:
Gegevens Herstel
De nieuwe versie van SmartBom (Voorlopig niet overtuigend)
De nieuwe versie van ProjectManager (Onbruikbaar in ons ontwerpbureau zoals het is)
SpareParts (nog niet getest, maar lijkt interessant)

Niet meer in gebruik (grotendeels vervangen door interne macro's):
Alle tekengereedschappen: Laagbeheerder; Slimme ballon; Lettertype converter; Kleurenkaart; Slimme teller... Aangepaste ToolBar.

Tot slot, maar dit is heel persoonlijk, ik haat hun nieuwe tool " Instellingen " en " Deelopties "... Ik begrijp hun logica niet...

Vriendelijke groeten.

3 likes