Verbetering van de efficiëntie van de workflow met myCADtools - Wat gebruikt u?

Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw in de myCAD-gemeenschap, maar gebruik SOLIDWORKS al een tijdje professioneel. Onlangs ben ik begonnen met het verkennen van enkele van de myCADtools-add-ons en ik ben echt onder de indruk van de mate waarin ze repetitieve taken kunnen stroomlijnen.

Tot nu toe heb ik geëxperimenteerd met tools zoals BatchProperties en SmartProperties om metagegevens van onderdelen in grote assemblages te beheren. Het bespaart me veel tijd, maar ik weet dat er nog zoveel meer is dat deze tools kunnen doen.

Ik hoor graag van anderen hier:

• Welke myCADtools-functies gebruikt u het meest?
  • Heeft u tools aangepast aan uw workflows?
  • Zijn er verborgen juweeltjes of tips die je zou aanraden voor iemand die dieper duikt?

Ik kijk ernaar uit om te leren van de community en ervaringen te delen!

Hartelijke groeten

Voor onze BE:
Slimme eigenschappen voor onderdelen of samenstellingen eigenschappen
Smartbom om een stuklijst te exporteren in een Excel-bestand voor onze lanceringen.
Integratie voor de export van dxf voor de laser en voor de pdf-export van elk plan door de hoeveelheden in de geëxporteerde stuklijst op te halen met smartbom.
Geen kwantiteitsfouten meer in onze cartridges = prestatiewinst!
Snijoptimalisatie voor buisnesting en weet hoeveel u er moet bestellen.
En een paar andere op een heel basale manier (Batchproperties, Batch converter, Project Manager...)

1 like

Hallo en welkom Abel_nicholas,

Wij maken gebruik van MyCadtools onder de voorwaarden die door sbadenis zijn uitgelegd.
@+.
AR.

Sbadenis hallo,
Ik zou graag willen weten hoe u hoeveelheden exporteert met " smartbom " op de plannen.
Bedankt.
@+.
AR.

We exporteren via macro een lijst met MEP-bestanden die in csv moeten worden verwerkt.
Dit bestand wordt geïmporteerd in de Integratielijst van te verwerken documenten. In integratievoorwaarde met AND " Als het document een plan is ".