Ik heb je beloofd dat ik een samenvattend document zou maken van de verschillende afleveringen.
Sommige afleveringen staan al op het forum: maar de synthese voltooit de afleveringen en corrigeert typefouten en spelling. Als u typefouten of fouten vindt, aarzel dan niet om dit aan te geven, zodat ik de PDF kan wijzigen.
Veel leesplezier
PS: Ik heb dit document geschreven om mijn eigen mening over het onderwerp te vormen, dus het kan prisma's bevatten vanwege mijn perceptie van dingen. Wees toegeeflijk
Hallo Zozo_mp, Nogmaals bedankt voor het delen, ik ben net klaar met lezen wat je net hebt geschreven, het vat goed samen wat AI in de nabije toekomst wel of niet zal zijn. Het is een hele leuke aanpak, waar ik bang van werd, maar dankzij jou minder ... Op dit moment, tot nu toe... Wordt vervolgd. @+. AR.
Wat 3Dxperience betreft, denk ik persoonlijk dat dit alles is gepusht door marketeers wiens enige doel het is om gebruikers volledig gevangen te houden (zodra al uw gegevens in HUN cloud staan, probeer dan de software te veranderen...). En als je eenmaal goed gevangen zit, lang leve de wals van verhogingen, beperkingen van diensten... Voor het delen van opmerkingen tussen afdelingen, als je niet in het big brother-bedrijf zit met een ontwerpbureau in Frankrijk, marketing in de VS, de onderaannemer in India en de assemblagefabriek in China, zie ik het nut niet echt in: een goede fysieke vergadering voor een videoprojector die de stand van zaken van de studie laat zien, vervangt deze tool op voordelige wijze (wetende dat je dit soort vergaderingen ook op afstand kunt doen met veelgebruikte tools zoals Teams of andere software voor online vergaderingen).
Als iemand een voorbeeld heeft van een echte 3Dxperience-uitbetaling, aarzel dan niet om het te delen.
Ik heb het gevoel dat we hier snel gaan lachen: Auto-Generate Drawings (BETA) is waarschijnlijk de meest opwindende nieuwe AI-functionaliteit. Het genereert een tekening van de door u geselecteerde CAD en voegt automatisch standaardaanzichten, doorsneden, afmetingen en annotaties, stuklijsten en revisietabellen toe. Hoewel het niet bedoeld is om uw hele tekening voor u te voltooien, zorgt het voor het grootste deel van de installatie van uw tekening, zodat u deze kunt toevoegen en aanpassen voor een gepolijste eindtekening De test van Go Engineer (korte video) lijkt bijna op de stapel kansen van de automatische import. De AI lijkt gewoon de 3 of 4 weergaven toe te voegen die nodig zijn voor dit vrij eenvoudige stuk. Het lijkt niet erg moeilijk om voldoende afstand tussen de weergaven te creëren om overlappende dimensies/annotaties te voorkomen.
AURA (BETA): dit is de SW help waarbij je een zin moet maken in plaats van op 2 woorden te zoeken
En hoewel we dantesque onderhoudskosten betalen, hebben we geen recht op de ' Selection Helper', ' Skecth Helper' of de ' Mate Helper' als we hun online tool niet gebruiken→ We betalen steeds meer voor steeds minder nieuwe functies (behalve voor bugs natuurlijk)
Aan de andere kant, als ze erin slagen iets te doen dat standhoudt op de ' Mesh-to-parametric CAD ' zou ik dan mijn hoed laten zakken (dit zou betekenen dat ik een topologische studie → eindige elementen doe van een deel volume dat in staat is (dit is de huidige fase) → echt parametrisch deel (dus a priori aanpasbaar) onder SW). Als ik het huidige niveau van functieherkenning zie op geïmporteerde prismatische of draaiende basisonderdelen, hebben ze hun werk te doen om de biomechanische vormen die door de topologische studie zijn vrijgegeven goed te definiëren (spoiler alert: 99,999% kans dat het model onveranderlijk is en bijna onmogelijk te beoordelen).
Mijn vriend @froussel Bij wijze van uitzondering vind ik je een beetje hard voor de topologie. U kunt namelijk instellen dat u het object bijvoorbeeld in CNC wilt maken. Dat is best cotabel. Aan de andere kant wordt aanbevolen om het eerste model te vereenvoudigen om vroegtijdige radii en kilometers bewerking met een kogelmolen te voorkomen Persoonlijk vind ik het interessant de oplossingen die hij vindt waar hij in mijn visie op de wereld niet aan gedacht zou hebben. En dan herinterpreteer ik in klassiek design.
Ik wijk af van AI omdat tolopologische opimisering een onderwerp op zich verdient, wetende dat topologische optimalisatie een rijke mannensport is en dat is alleen nuttig als gewicht de eerste bepalende factor is.
In de praktijk werkt de SW2020 functieherkenning zeer slecht (op een vrij eenvoudig onderdeel geïmporteerd in step of parasolid bijvoorbeeld: commercieel deel niet te ingewikkeld om gemakkelijk een familie van onderdelen van een formaat te kunnen recreëren). De paar keer dat ik het heb getest, is het erg traag (selectiefunctie voor functie) voor een slecht resultaat in het beste geval (en helemaal geen resultaat in het slechtste geval). Dus aangezien het al niet goed werkt voor eenvoudige onderdelen, durf ik me het resultaat niet voor te stellen op een topologische optimalisatie-output.