Deze uitsparingen zijn gekanteld

Hallo allemaal,

Hier heb ik een schets op een vooraanzicht van een plaatwerk.

Om een enkel gat een "materiaalverwijdering" te maken en het neemt automatisch de verticale als de richting

Maar als je een gat wilt maken dat 20 graden schuin staat, hoe doe je dat dan?

Sorry voor de kwaliteit van de tekening, ik lachte zelf toen ik het kort maakte, bovenaanzicht, op het linker verticale gat ten opzichte van de schets en op het rechter hellende gat.

sans_titre.jpg

Hallo

Als u een schuine materiaalafname doet, zou het niet meer "normaal" zijn docn niet mogelijk met standaard 3-assige machines. (Een 4e as nodig om de kop van het gereedschap te draaien.)

Aan de andere kant kun je de richting van het boren altijd traceren in een aparte schets op een ander vlak, of met een 3D-schets.

Maak je gat met de schets als richting.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest.

Succes.

3 likes

Wees voorzichtig, vergeet niet het vakje "normale verwijdering van materiaal" uit te vinken

Hier is een concreet voorbeeld in pj.

percage.png
1 like

Je moet een vlak maken (Functies - Referentie Geometrie - Plan) met de gewenste hoek.

Doe dan de Drilling Wizard op dit hellende vlak (zie jpg)

0.jpg
2 likes

Hallo

Er moet een as, een rand, een vlak (invoeging> referentiegeometrie) zijn in de gewenste richting en deze kiezen als de richting in de materiaalverwijderingsfunctie:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Extrude_PropertyManager.htm

2 likes

U heeft ook de mogelijkheid om materiaal te verwijderen met een doorsnede in omwenteling rond een as die u schuin trekt ten opzichte van uw plaatwerk.

S.B

1 like

Hallo

Selecteer eenvoudig de richting van de extrusie (een bestaande rand of een schetsentiteit)

A+

capture4.jpg
1 like

Het probleem met materiaalverwijdering door het kiezen van een rand of een schets of een hellende as is dat het gat niet rond is maar elliptisch (te zien als de hoek is gemarkeerd, zie de jpg bijgevoegd)

Daarom is de enige oplossing om een rond gat te maken om het vanuit een hellend vlak te doen, niet door te spelen met de helling van de materiaalverwijdering.

0.jpg
3 likes

Ja, het is waar, ik denk dat het ook beter is, heel erg bedankt