Geometrische beperkingen opnemen in een patroon

Hoe kunnen we de geometrische beperkingen van een component behouden bij het uitvoeren van een herhaling?
Bedankt voor alle hulp.

Hallo @spectrum

Als ik het goed begrijp, heb je een component in een ASM die wordt vastgelegd door klassieke beperkingen.
Wanneer je je herhaling doet, reproduceert het natuurlijk niet dezelfde beperkingen.
Maar het is de herhalingsfunctie die het object op het interval plaatst dat je eraan hebt aangegeven. Daarom is de herhalingsfunctie een speciale functie in de creatieboom.
Hetzelfde geldt voor de symmetriefunctie!

Kunt u in het geval dat u aanhaalt aangeven welke beperkingen u verwachtte.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo;

Het hangt allemaal af van het aantal herhaalde componenten, maar het is mogelijk om de functie "Kopiëren met beperkingen" te gebruiken.
Zoals @Zozo_mp zegt: Als het oorspronkelijke onderdeel van de herhaling correct/volledig beperkt is, zullen de herhalingen dat ook zijn.

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo ZOZO_mp,

Dit is het geval bij hydraulische flenzen, dus vastgeschroefd met schroeven, moeren en ringen, dus ik heb beperkingen van toevalligheden, coaxialiteit of afstanden om te respecteren (aan de marge).
Op dit moment doe ik het onderdeel voor onderdeel, het is lang...
Door de symmetriefunctie te nemen, wordt de lokalisatie verkregen, maar zonder de beperking is het normaal.
Ik begrijp het principe van de functie, bedankt voor de uitleg.

Hallo Maclane,

Ok, bedankt voor de geboden hulp.
Vriendelijke groeten.

Spectrum

Ik denk dat je door "Kopiëren met beperkingen" moet gaan
U selecteert de flenzen, de schroeven en de beperkingen volgen.

Hallo

Om af te ronden wat mijn collega's zeiden: de gemakkelijkste manier is om een volledige subassemblage te maken (flens + pakking + bouten), deze subassemblage in de hoofdassemblage te beperken met een maximum van 3 beperkingen en "te kopiëren met de beperkingen" van deze subassemblage (aangezien er maar 3 beperkingen zijn, zal het heel snel opnieuw worden beperkt)

2 likes

Hallo
Goede tip, anders kijk ik om door een intelligent onderdeel te gaan, de schroef die de bewerking hier gaat aandrijven een tappen met het samenstellen van de bijbehorende ring. Deze slimme componenten gebruik je wel of niet, want uiteindelijk blijft het verschil met een subassemblage klein.
Bedankt.
Spectrum.