Hallo
Op een vlak, voor een bepaald oppervlak, heb ik een diktetolerantie van 0/+0,25 mm. Tegelijkertijd heb ik een vlakheidstolerantie van 0,1 mm (voor elke kant). Hoewel geometrische en dimensionale toleranties niet hetzelfde zijn, en hier de vlakheid het dimensionale zal beperken, vraag ik me af waarom een grotere diktetolerantie heeft dan de vlakheidstolerantie. Alvast bedankt voor uw feedback.
Hallo
U kunt uw advertentie ook in de daarvoor bestemde ruimte plaatsen, zodat mensen die op zoek zijn naar een baan en geabonneerd zijn, deze ontvangen.
http://www.lynkoa.com/groupes/offres-demploi-cao
Hallo
Dit komt omdat het ene in het andere is opgenomen, anders kunnen ze niet worden gecumuleerd. De vlakheidstolerantie moet worden beschouwd in relatie tot de maximale tolerantie van de plaat.
Voor de vlakheid van een oppervlak moet het zich tussen de vlakken P1 en P2 bevinden, evenwijdig, op een afstand van 0,1 mm van elkaar.
Beide toleranties zijn vormtoleranties.
De diktetolerantie geeft de maximale waarde aan van de afwijking die wordt getolereerd voor het vlak P2 ten opzichte van het vlak P1 dat bijvoorbeeld de referentie is . Logischerwijs moet rekening worden gehouden met de oriëntatietolerantie met parallellisme, maar op gewalste platen (vóór bewerking) is er nooit een meetbaar parallelliteitsdefect.
Het is dus de dimensie die de vlakheidstolerantie bepaalt in de maximale afmeting en niet andersom.
Om dit te begrijpen, moet je naar de GPS-classificatie kijken (maar wees voorzichtig, aspirine wordt niet verstrekt).
Vriendelijke groeten
2 likes
Hallo @ Ac Cobra 427
Ik begreep de verwijzing naar vacatures niet???
Hallo
Ik begrijp je antwoord, maar waarom moet de vlakheid worden gedaan in relatie tot de maximale dikte? Is dit een werkingsregel? Normaal gesproken passen we de toleranties onafhankelijk van elkaar toe, en hier beperkt de vlakheid noodzakelijkerwijs de diktetolerantie, toch?
Hallo
Zozo_mp geeft je de juiste definitie.
Ongeacht de grootte van uw dikte, binnen een tolerantie van 0/+0,25 mm, zal de vlakheid altijd tussen twee vlakken liggen die 0,1 mm uit elkaar liggen.
Voor een afmeting van 10 mm 0/+0,25 zullen deze twee vlakken bijvoorbeeld minimaal tussen 10 en 10,1 mm liggen, en maximaal tussen 10,15 en 10,25 mm.
2 likes
Voor mij zijn dit 2 verschillende dingen:
- de maattolerantie bepaalt de positie van een ideaal vlak;
- De geometrische tolerantie bepaalt dat de werkelijke oppervlakte een bepaalde afwijking moet hebben van de vorige ideale oppervlakte, maar dat de werkelijke oppervlakte de maattolerantie niet mag overschrijden.
Het overwicht van de ene tolerantie op de andere hangt af van waarden.
Bijgevoegd is een klein diagram (ik heb de waarden met 10 vermenigvuldigd om het gemakkelijker leesbaar te maken). De paarse zone kan tussen de 2 lijnen op 25 dwalen zonder eruit te kunnen komen.
presse-papiers-1.jpg
3 likes