Hoe kies ik de oplopende rang van ballonnen in een vliegtuig? Want als ik een onderdeel selecteer, neemt het het onderdeel van mij over, behalve dat het in een assemblage zit. Ik zou graag de vertegenwoordiger van de montage in de bubbel willen hebben en niet die van het onderdeel.
Wanneer u een nomenclatuur invoegt, moet u in de opties kiezen in type 1e niveau nomenclatuur.
1_er_niveau.jpg
Of alleen de onderdelen als je alleen de onderdelen zonder assemblages wilt
Ik weet niet of het je is gelukt om de pdf die ik heb verzonden te openen. Het probleem zit hem in het heldere zicht. de rep 004-02A zou bijvoorbeeld de REP 004-02 moeten zijn, idem voor de rep 004-01A
essaiu_0rev.. PDF
In het geval van een assemblage A bestaande uit een assemblage B zelf bestaande uit een deel 1 en 2 bijvoorbeeld.
Ofwel selecteer je het 1e niveau en maak je een plan van rep A met nomenclatuur inclusief rep B, dan een MEP van rep B inclusief nomenclatuur met deel 1 en 2.
Ofwel doe je een MEP van rep A met alle subniveaus inclusief Rep B en kamer 1 en 2.
Geen mogelijkheid tussen de 2.
Hallo
En als u op uw ballon klikt, heeft u links in uw venster "ballontekst", en daar kiest u ofwel het stuklijstonderdeelnummer of de bestandsnaam of als u er aangepaste eigenschappen aan toekent, kiest u wat ermee overeenkomt, bijvoorbeeld het plannummer.
Tenzij je de naam in de nomenclatuur forceert (zie bijgevoegde afbeelding)
Om dit te doen, moet u in de assembly-configuratie met de rechtermuisknop op eigenschap klikken en in BOM-opties, in plaats van documentnaam, kunt u de waarde forceren door de door de gebruiker opgegeven naam te kiezen en de gewenste waarde op te geven.
Maar het is nog steeds knutselen.
option_nomenclature.jpg
Een oplossing is om een eigenschap "Onderdeelnummer" te maken en de gewenste nummers in elk onderdeel en merk te plaatsen.
Dit is de oplossing die ik persoonlijk gebruik
@ Alain. ERP: het gaat terug naar wat ik zei met aangepaste eigenschappen?!
Hallo, dit is een bug die verdwijnt in de 2016-versie. Bedankt voor je hulp, de enige oplossing is om de tekst in de ballon aan te passen.