Hallo
Als onderdeel van standaardisatie wil ik in de datamap een indicator opnemen over het aantal keren dat het artikel is gekocht.
Een voorbeeld: de ontwerper heeft in de studiefase de mogelijkheid om 2 maten schroeven te gebruiken. Naar deze 2 artikelen wordt verwezen in het ERP en zijn daarom beschikbaar in de 3D CAD-bibliotheek. De ontwerper moet een indicator op de gegevenskaart hebben waarmee hij de ene schroef boven de andere kan verkiezen. Dit is de aankoopfrequentie.
Hoe markeer ik de indicator in de gegevenskaart ?
Ik exporteer de referenties van de artikelen met de frequentie van aankoop vanuit het ERP naar een excel. Vervolgens injecteer ik deze gegevens in de datakaarten via een MyPDMtools-hulpprogramma.
Is het mogelijk om, na het voltooien van deze oefening, een kleurgecodeerde regel op deze indicator te maken? Dat wil zeggen, als het artikel 100+ keer wordt gekocht, wordt het veld groen. Als het artikel minder dan 5 keer wordt gekocht, wordt het veld rood.
Is er anders een andere methode om het ene artikel boven het andere te bevoordelen op basis van een numerieke waarde?
Alvast bedankt voor het delen van je ervaring.
Slts