Zone-aanduiding op MEP

Hallo

Ik werk momenteel aan SW2017 en ik had graag willen weten of het mogelijk was om op een assemblagestuklijst op MEP het positiegebied van de markeringsballon op het plan aan te geven om het zoeken naar de MEP-gebruiker te vergemakkelijken . Als de bubbel van een onderdeel bijvoorbeeld in F5 op het plan staat, had ik graag in de kolom "ZONE" van de nomenclatuur de aanduiding F5 gehad. Dezelfde vraag voor een nomenclatuur op het onderdeeltype "lijst van gelaste onderdelen".

Bij voorbaat dank

Als je dat nog niet hebt gedaan, denk ik dat je moet beginnen met het bewerken van de gebieden:

De zone-editor gebruiken

1. Klik met de rechtermuisknop in een tekening en klik op Basiskaart bewerken.
  2. Klik met de rechtermuisknop in het werkblad en klik op Zone-editor.
  3. Klik in de PropertyManager Zone Editor op Kolommen en selecteer een kolomannotatie, bijvoorbeeld 1.
  4. Klik in de PropertyManager-zone-editor op Rijen en selecteer een regelannotatie, bijvoorbeeld A.
  5. Klik in de Zone-editor PropertyManager op Meer eigenschappen.
  6. Pas in het dialoogvenster Bladeigenschappen de Gebiedsgrootte en het Gebied aan.

Als u het aantal zones met zonegrootte wijzigt, wordt u gewaarschuwd dat de plaatsing van de zone-ID's niet automatisch wordt aangepast en dat u ze handmatig moet manipuleren.

7. Klik op OK om het dialoogvenster te sluiten
  8. Klik op > werkblad bewerken of klik met de rechtermuisknop op een leeg gebied van het tekenblad of op het bladpictogram in de FeatureManager-ontwerpstructuur en selecteer Blad bewerken.

Om vervolgens de zonelijnen te zien , doet u: Display / Zonelijnen.

5 likes

Dank je wel Philippe!

Ik heb gisteren enkele uren tevergeefs gezocht....

Interessant =)

Ik ging voor de scoutingbibliotheken, maar ik begreep er niets van xD ^^

Hallo

Ik heb mijn zonering op de MEP al gedaan. Mijn zorg is dat ik een BOM-kolom zou moeten maken die de positie van de componentbel aangeeft. Denk je dat dit mogelijk is?

Cdt

Hallo

Ik kom terug op het onderwerp van de oppervlakteaanduiding in een tekening, welke eigenschap in de nomenclatuur moet worden toegevoegd om hiermee rekening te houden met behulp van de oppervlaktelijnen.

Bedankt

1 like

Deze vraag interesseert mij ook...

Helaas kan ik niet veel verder gaan dan dat.

Ik kan de positie in een ballon weergeven, maar ik kan niet vinden hoe ik deze informatie moet weergeven in de nomenclatuurtabel.

Hoe doe je de bubbels? Kun je screenshots maken?

er zijn ook de "vlaggen" en het "aantal" van Notes, die ik niet aan het werk kan krijgen...

Hallo

Als u grenzen wilt maken met lokalisatie, moet u het volgende doen:

- Bewerk de basiskaart

- Klik met de rechtermuisknop op Rand toevoegen en laat de functie u begeleiden.

- Vervolgens moet je een zonekolom toevoegen aan een revisietabel en bij het invoegen van een revisiesymbool wordt de zonekolom bijgewerkt met de locatie(s)

Geweldig, het werkt

Aan de andere kant moet u activeren door de revisietabel te selecteren:

Opties: Zones bijwerken...

Wat jammer is, zijn de "revisiewolken" waarmee geen rekening wordt gehouden...

Deze zonelocatiefunctie is inderdaad actief in een revisietabel, maar hoe deze te integreren in een nomenclatuurtabel om de hulplijnen te "zonen", de zonekolom is niet aanwezig in de nomenclatuurtabel.

1 like