Hallo
Is het mogelijk om een aangepaste eigenschap te maken die aan het 3D-bestand is gekoppeld?
Ik heb mijn 3D-onderdeelindex en ik wil graag een aangepaste eigenschap maken in mijn tekening die is gekoppeld aan mijn 3D-bestand.
Hallo
Is het mogelijk om een aangepaste eigenschap te maken die aan het 3D-bestand is gekoppeld?
Ik heb mijn 3D-onderdeelindex en ik wil graag een aangepaste eigenschap maken in mijn tekening die is gekoppeld aan mijn 3D-bestand.
Hallo
Wilt u deze eigenschap weergeven in het titelblok?
Bekijk deze tutorial: https://mycad.visiativ.com/contenu/02-propriétés-des-mise-en-plan
Hallo
Een beetje HS, maar het verbaast me dat je niet een beetje getraind bent in het gebruik van CAD-tools. Bestandseigenschappen en hun toepassing op 2D zijn een beetje de basis van SW
@Cyril_f ... Helaas zijn veel bedrijven " autodidact". Dus als er vooraf niemand geïnteresseerd is in het onderwerp, is het niet op zijn plaats in het bedrijf
Bovendien is het voorlopig helemaal niet essentieel om Sldw goed te gebruiken ... En het is zelfs een beetje beperkend. Andere software gaat er veel beter mee om (Creo, als je me hoort )
Uh, van mijn kant kwam dit punt aan de orde in mijn studie, ook al slaagde ik destijds voor mijn diploma's op het bord. Het voorkomt dus natuurlijk niet het gebruik van SW, maar dit zijn de basisprincipes van de 3D/2D-link
Ik heb mijn aanwijzing in de cartridge, maar ik wil dat deze in de aangepaste eigenschappen wordt gezet om een regel te kunnen maken met mycadtools
Hallo
Ik begrijp het verzoek beter, dus bij mijn weten niet mogelijk native.
Tenminste, we kunnen de eigenschap koppelen, maar deze wordt niet " opgelost " in de waarde die in de eigenschappen wordt geëvalueerd.
In principe kun je in het tekstveld van de 2D-eigenschap iets als $PRPSHEET:"xxx" plaatsen, maar het is nog steeds deze waarde die in het resultaat wordt weergegeven, zelfs als je in de 2D de juiste waarde weergeeft door een notitie van het type $PRP te plaatsen: "xxx".
Ik gebruik MyCADTools niet, dus er kunnen functies zijn die overeenkomen met de behoefte.
Anders zijn er nog steeds macro's.
Anders, een onderwerp dat enige tijd geleden is geopend door een groot ( ) persoon over min of meer hetzelfde onderwerp
Je moet het kiezen en kiezen voor je geval
Kleine aanwijzing en opmerkingen in MEP - 2D-plan / tekening - myCAD Forum (visiativ.com)
Hallo;
Door gebruik te maken van Smartproperties is het mogelijk:
Met de functie " Eigendom van gerefereerde documenten".
U kunt ook de tool " Integratie " gebruiken:
=> Voegt een eigenschap van het onderdeel/de samenstelling toe aan het plan
Notitie:
Het beheer van indices direct op de 3D is een uitdaging zonder PDM... Ik denk dat het gemakkelijker is om ze in de tekeningen te beheren (persoonlijke mening.)
Vriendelijke groeten.
Misschien kan het nog werken...