Hallo
Ik werk momenteel aan een project waarbij ik werk aan complexe vormen die zijn ingesteld op maten voor de grootste in maat maat is 1 mm.
Ik werk onder SW2012 SP5 in Win7 64bits.
Het probleem is dat de getekende vormen soms niet worden gerespecteerd...
Ik maak 2 volumes, deze worden weergegeven zoals ik wil, maar als ik ze wil combineren of aftrekken, veranderen mijn vormen of is het onmogelijk voor mij om de functie uit te voeren...
Elementen die in een symmetrische schets zijn gemaakt, maar in een functie worden gebruikt, zijn niet langer symmetrisch.
Ik merk ook dat ik moeite heb om alleen een rand of een rib te selecteren, gebrek aan precisie.
Heeft u een voorsprong of een oplossing?
Ik heb het gevoel dat ik binnen de grenzen van de schaal zit, ik moet te veel inzoomen in vergelijking met wat SolidWorks verwacht. Mogelijk of niet?
Niet geschikt voor complexe vormen in microbewerkingen... Of alleen in oppervlakte?
Mijn vormen zijn slechts volumes omdat ik moet snijden.
Je zult me vertellen, waarom werk je niet met een hogere schaal?
Omdat ik ook al mijn gegevens zou moeten schalen, die worden geïntegreerd in andere projecten met formaten die beter zichtbaar zijn voor het menselijk oog.
En ik zou uiteindelijk een 3D-print op ware grootte moeten maken.
Ik vind het belachelijk om te kunnen schalen om te kunnen werken en terug te keren naar de juiste schaal voor de realisatie als we werken met digitaal en zooms.
Met vriendelijke groet,
PS: Ik zit al in MMGS
S4KUj0