Ik probeer erachter te komen of zwaartekracht een rol speelt bij de waarde van de trillingsfrequentie van een systeem. Ik doe studies op een telescoop, en wat de helling van de hoofdas ook is (rechtsonder op de afbeelding), helling die ik aanpas door de richting van de zwaartekracht te veranderen, ik kom altijd dezelfde waarden tegen. Is dit normaal, of is het Solidworks die de zwaartekracht draait? Intuïtief, hoe schuiner de as, hoe meer het geheel vervormt, hoe lager de frequentie. Maar misschien maak ik een fout in mijn redenering.
Heeft u de "stressverstijving" geactiveerd in de eigenschappen van het onderzoek? Het lijkt mij dat dit de optie is die rekening houdt met de belastingen bij de berekening van eigenmodes (nog te bevestigen).
Je set vervormt zolang de staven die de bovenkant vasthouden een beetje zacht zijn.
Als ze erg stijf zijn, zal het niet veel veranderen bij het leunen.
Zonder zwaartekracht kun je een zijwaartse kracht uitoefenen (op een afstand in een vacuüm dat SW het toelaat) en in je simulatie zul je zien hoeveel de staven vervormen.
Uw zijwaartse kracht moet ongeveer de hoogte zijn van het zwaartepunt van het bovenste deel.
In feite hangt het ervan af of je cg heel hoog of heel laag is. Is de cg het resultaat van de hele telescoop en niet alleen het bovenste deel.
Maar wees voorzichtig voor de cg, je moet de onderste delen neutraliseren. We kunnen de CG bespreken omdat ik een goede ervaring heb met bewegende cinematics.
Vriendelijke groeten
PS: in het geval van een telescoop zijn de twee belangrijkste dingen stabiliteit bij stilstand en temperatuurschommelingen die verboden moeten worden. De natuurlijke frequenties voor een stilstaand systeem hebben niet veel zin, aan de andere kant, als de trillingen van de grond komen, kun je een versterking hebben aan de bovenkant (infrageluid meestal, tenzij een dwaas een generator op 5 meter plaatst) of van de wind die op het bovenste deel duwt en oscillaties veroorzaakt die moeilijk te bepalen zijn.
EDIT Spellingcorrectie en toevoeging van verduidelijking over trillingen