Info over macrotaal

Hallo

Ik heb informatie nodig over het begrijpen van de taal van een macro.

Ik zal zeker verschillende punten moeten zien, maar een voor een, om te beginnen.

Wat betekent:

PathName = SWmoddoc.GetPathName
FilePath = Links(PathName, InStrRev(PathName, "\"))
FileName = Right(PathName, Len(PathName) - InStrRev(PathName, "\"))

als mijn bestandsnaam 045-2014-A.sldddrw is

1 like

Hallo

Het is VBA-taal:

De ' (apostrofs) stellen je in staat om opmerkingen in code te plaatsen, wat ik hieronder ga doen (het stelt je in staat om de code te lezen met de opmerkingen net hieronder):

PathName = SWmoddoc.GetPathName

'Wijst de naam toe van het actieve solidworks-bestand op het scherm in het voorbeeld van de PathName-variabele "c:\FOLDER\test.slddrw"

FilePath = Links(PathName, InStrRev(PathName, "\"))

Wijst het bestandspad toe aan de variabele FilePath door te zoeken naar de \ van links, bijvoorbeeld . "c:\FOLDER"

FileName = Right(PathName, Len(PathName) - InStrRev(PathName, "\"))

Ik wijs de bestandsnaam toe aan de variabele Bestandsnaam door te zoeken naar de \ van rechts (rechts), bijvoorbeeld "test.slddrw"

Is het nu begrijpelijk?

Voor elke zoekopdracht op een VBA-instructie is de eenvoudigste manier om naar de naam in Google te zoeken, bijvoorbeeld voor GetPathName geeft dit als het tweede resultaat:

'Hiermee haalt u de volledige padnaam voor dit document op, inclusief de bestandsnaam.'

http://help.solidworks.com/2013/English/api/sldworksapi/SolidWorks.Interop.sldworks~SolidWorks.Interop.sldworks.IModelDoc2~GetPathName.html

Of om in te zetten:

"Retourneert de positie van het eerste voorkomen van de ene snaar naar de andere, vanaf de rechterkant van de snaar."

http://msdn.microsoft.com/fr-fr/library/t2ekk41a(v=vs.90).aspx

3 likes

Dus voor jouw voorbeeld:

045-2014-A.sldddrw zal in de FileName variabele .

U hebt de map waar deze zich bevindt in de FilePath-variabele (bijvoorbeeld: C:\Map\)

U krijgt de aaneenschakeling van de twee in de PathName-variabele :

C:\Dossier\045-2014-A.sldddrw

2 likes