Plaats de modelobjecten van een symmetrisch onderdeel met "Modelafmetingen" aangevinkt in een tekening met soliworks 2022 SP5

Hallo

Met Solidworks 2022 Sp5, wanneer ik een symmetrisch onderdeel maak met "modelafmetingen" aangevinkt, verschijnen ze niet wanneer ik de modelobjecten in een tekening invoeg.

Kun je me helpen?

Symmetrisch deel, het is een beetje vaag, kun je ons precies vertellen hoe het symmetrische deel is gemaakt.
Van een assemblage, een multibody onderdeel?
Is het van een assemblage met een symmetrische component met een symmetrische afgeleide configuratie, of een symmetrisch onderdeel?
Edit: in alle 3 de gevallen, niet zeker of je de afmetingen kunt herstellen, aangezien een symmetriefunctie wordt gebruikt (symmetrie van het lichaam en niet van elke schets en functies)

1 like

Het is een eenvoudig symmetrisch onderdeel gemaakt met de "insert" functie "symmetrisch onderdeel" van het originele onderdeel.

Dit werkte perfect in eerdere versies, maar de procedure kan zijn gewijzigd

Het werkt inderdaad in 2020, aan de andere kant niet in 2022, dus ik kan het je niet bevestigen.
Aan de andere kant zijn symmetrieën en Solidworks een oud verhaal vol problemen!

1 like

Is er enige hoop dat het weer zal werken?

Als je in onderhoud bent, maak dan een ticket aan bij de hotline en je vraagt hen om de bug te bevestigen, indien geverifieerd of bekend verzoek om verbetering via de hotline (efficiënter als het Visiativ is dan jij of ik)
En met een beetje geluk verbetering voor de 2023.
Voor de 2022 is het te laat, de SP5 is de nieuwste versie.

1 like

Bedankt