Hallo allemaal,
Kunt u mij vertellen of het mogelijk is om een stuklijst in een tekening te plaatsen en deze tekening te laden en dat de stuklijst automatisch wordt bijgewerkt volgens het assemblagebestand?
Bij voorbaat dank
Hallo allemaal,
Kunt u mij vertellen of het mogelijk is om een stuklijst in een tekening te plaatsen en deze tekening te laden en dat de stuklijst automatisch wordt bijgewerkt volgens het assemblagebestand?
Bij voorbaat dank
Hallo @treza88
Naar mijn mening wel, maar op voorwaarde dat de nomenclatuur in het ASM-bestand staat en dat je deze genereert (of dat je een update kunt doen omdat de nieuwe elementen nog niet in de standaardnomenclatuur staan die oorspronkelijk in de ASM zat
Als het buiten in een ander bestand staat (truc als de nomenclatuur groot is) dan is er geen dynamische link naar wat ik tot nu toe heb gezien. "Het lijkt mij dat de link wordt verbroken in het geval van een bestand gewijd aan de nomenclatuur: te controleren)
Vriendelijke groeten
Bedankt en hallo Zoro_mp,
Maar hoe kan de stuklijst in het ASM-bestand staan, omdat er een stuklijst zichtbaar is in de tekening?
Goedenavond @treza88
Niets staat de invoering van de nomenclatuur in het ASM in de weg. Het is goed zichtbaar!
Maar hoe lelijk en niet praktisch in de Asm omdat het veel ruimte inneemt op het scherm.
Ik verplaats de nomenclatuur naar een ander speciaal bestand voor dit.
Vriendelijke groeten
Als je het hebt over een ander speciaal bestand, heb je het dan over een .drw of iets anders?
Hallo
als ik het goed begrepen heb, wilt u een Europarlementariër maken met alleen de nomenclatuur?
Zo ja, waarom plaatst u de montageweergave dan niet buiten de plaat?
Hallo @treza88
Ik had het beter moeten uitleggen. Sorry, dit is de nomenclatuurmethode zonder MEP.
Als je in je asm bent, creëer je
Invoegen ==> tabel ==> stuklijst.
Vervolgens klik je in de aangemaakte nomenclatuur op het kruisje linksboven, vervolgens selecteer je "Toon tabel in een ander venster". Dit venster wordt inrealtime bijgewerkt, ongeacht wat u in uw ASM doet.
Als u het Boom-venster sluit, keert de stuklijst automatisch terug naar de ASM.
Ik doe dit omdat ik de tekeningen helemaal als laatste maak: maar ik heb vaak een stuklijst nodig die gemakkelijker te gebruiken is dan de functiebeheerder, vooral voor het aantal onderdelen, en waar alle onderdelen van dezelfde referentie zijn, enz...
Waarom nog een raam ? Want als je me leuk vindt, grote bouwwerken met veel schroeven, enz... als je de stuklijst in de 3D-weergave laat staan, wordt het moeilijk voor je om te visualiseren en verder te werken. Met dit aparte venster kunt u ongehinderd in 3D werken, maar toch dynamisch in realtime updaten.
Daarnaast hoef je de MEP niet te openen (zeker niet als je deze nog niet hebt aangemaakt. ;-) )
Dan is er voor MEP de methode van @i zal overleven
Die ik ook gebruik om de stuklijst te printen, maar je moet de MEP nog wel al hebben aangemaakt en om de automatische update vragen, die je niet altijd in de MEP wilt hebben
Ok bedankt voor deze verduidelijkingen, die me hebben geholpen om bepaalde dingen te begrijpen en te implementeren.
Aan de andere kant heb ik me zeker slecht uitgedrukt in mijn verzoek, ook al heeft uw uitleg sommige dingen aan mijn kant vooruit geholpen.
Is het mogelijk om een MEP-model te maken met een nomenclatuur die zal worden gemaakt wanneer het MEP wordt geopend, wetende dat het sinds de ASM is gelanceerd?
Haaa! Hoe dan ook, ik begreep niet alles.
Het zou me verbazen als dit mogelijk is, want de MEP is de overlaat van de 3D CAD (het model).
Dat betekent dat zelfs als het je lukt om een lege nomenclatuur te hebben en met de juiste selectiecriteria, de stuklijst zal moeten worden gevuld door een update.
Bijwerken bestaat uit het ophalen van de informatie uit het 3D-model om de nomenclatuur in te vullen.
Kan deze operatie automatisch worden uitgevoerd, ik weet het niet.
U zou moeten weten welke delen van het programma de stuklijst genereren en deze automatisch activeren door een macro.
Dat betekent dat het activeren van de macro net zo lang kan duren als het "genereren van de nomenclatuur" als je al in het EP-lid zit.
Hoe dan ook, ik denk dat je je plannen niet automatisch genereert en dat je zeker ingrijpt, in ieder geval om de Europarlementariër leesbaar te maken
(De MEP is voor mij altijd een shit waar je dingen op orde moet brengen)
Laten we wachten tot de vier programmeerazen je vertellen wat ze denken (ze verrichten vaak wonderen).
Vriendelijke groeten
Dank u Zoro_mp voor uw standpunt,
Maar zoals ik in mijn eerste bericht al zei, is het lid van het Europees Parlement geen verplichte stap.
Omdat MEP met een stuklijst voor mij geen prioriteit is, is het eerder de informatie van wat er in de stuklijst staat die ik naar Excel wil exporteren.
Dit zou me in staat stellen om de afmetingen van elk onderdeel te importeren in een stroomschema dat ik beheer met Excel.
Hallo @treza88
We komen er wel, ik voel het;-)
Daarom! Zoals ik je al eerder vertelde, genereer je je stuklijst rechtstreeks in je ASM (met of zonder de verplaatsing in een zijvenster), van daaruit gebruik je de export naar excel functie (functie opgenomen in de stuklijst).
Als u vervolgens op een knop in het tabblad "Macro" wilt drukken, moet u een macro hebben die de nomenclatuur genereert volgens de criteria die u wilt en vervolgens het Excel-bestand voor u genereert.
Aan de andere kant -uit het geheugen- zodra het Excel-bestand is gegenereerd, is er geen automatische update (door vrijwillige update ) tussen de nomenclatuur en het Excel-bestand (of ik heb niet gevonden hoe ik dat moet doen).
Ik geef het over aan onze collega's die je zeker beter zullen helpen dan ik!
Ik ben ook voor mij het onderwerp als oplossing
Vriendelijke groeten
Het is duidelijk dat het forum met de OVH-brand in gedegradeerde modus werkt, dus het is niet gemakkelijk om de verschillende berichten te volgen. U kunt ook vernieuwen door op het Lynkoa-pictogram linksboven in uw scherm te klikken (dit is wanneer een bug een functie wordt).
De enige manier om terug te komen op de startpagina is door een van uw antwoorden te bewerken en te valideren.
De enige truc! Het is dat deze manipulatie wordt gedaan ten nadele van anderen. Niet gemakkelijk !