Ik zou graag een truc willen weten om mijn 3D-ontwerp in een foto (jpeg of iets anders) in te voegen.
Ik wil niet iets moois maken, maar gewoon effectief, waardoor een beter technisch begrip mogelijk is.
Voor meer uitleg heb ik onder SW2016 (standaard) een subassemblage gemaakt om op een transportband te installeren. Ik heb een foto van waar het ontworpen systeem moet komen.
Voor mijn cliënt wil ik hem graag een overzicht geven van hoe het zal zijn. Zoals het plaatsen van de foto op de achtergrond en vervolgens onder SW (of iets anders als dat niet mogelijk is) het manipuleren van het ontwerp om het te oriënteren volgens het perspectief van de foto...
- U kunt een afbeelding in de scène importeren om de omgeving te vervangen
- U kunt ook renderen in .png u eerder "geen" in de omgeving van uw scène hebt geplaatst. U krijgt een weergave met een transparante achtergrond met de geprojecteerde afbeeldingen die u op uw foto van de site kunt plaatsen.
De laatste keer dat ik zoiets deed, heb ik een zeefdruk van mijn 3d gemaakt, ik heb het in een Excel-bestand geplakt, ik heb mijn foto gemaakt, ik heb het in hetzelfde Excel-bestand geplakt en ik heb alles over elkaar heen gelegd.
Ik knutsel; Ik maak een foto achter de assemblage en ik maak een mega gigantisch stuk en breng er een gebiedsmateriaal op aan zodat er geen extra gewicht in de assemblage zit en dan pas ik mijn foto toe op mijn luchtmuur. Daar krijg je normaal gesproken wat je wilt... Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen...
Geweldig, bedankt voor je hulp! Twee oplossingen die ik tot nu toe nog niet onder de knie heb:p
Maar.... (anders zou het niet grappig zijn!) Beide oplossingen vereisen dezelfde parameter: de foto mag geen perspectief of een minimum aan :(
Door de scène aan te passen, kan ik een perspectiefeffect toevoegen aan de assemblage/het onderdeel, maar ik heb geen controle over de aanpassing ervan (tenzij ik me vergis?)
Als je een effect wilt hebben, kun je een gebogen achtergrond achter je stuk maken zodat het eromheen gaat, en dan kun je de afbeelding erop toepassen.
Het perspectief van de 3D is instelbaar in de camera-instellingen op hetzelfde punt waar je de scène hebt gewijzigd om de foto op de achtergrond te hebben.