Ik heb een klein probleempje waar ik veel last van begin te hebben...
Ik heb een grote assemblage (een gebouw) waarin ik plafondroosters moet plaatsen.
Het is onvermijdelijk dat ik doorsneden per verdieping moet maken om de exacte locatie te visualiseren of mijn diffusers te plaatsen.
Als ik een snede van een vloer maak (net boven het valse plafond) en ik probeer mijn diffusers in te voegen, plaats ik mezelf in een bovenaanzicht, het is natuurlijk praktischer om mijn lijnen te zien. Op dit punt open ik de Property Manager Een onderdeel invoegen (tot nu toe, zo goed). Mijn probleem is dat wanneer ik op mijn verlaagde plafond klik, op de gewenste plaats om mijn onderdeel in te voegen, mijn onderdeel wordt ingevoegd, niet op het valse plafond waar ik klikte, maar op het dak van mijn gebouw dat verborgen is door de snede. Als gevolg hiervan ben ik gedwongen om mijn snede te verwijderen, mijn diffusers te vinden, verzonken in mijn dak, ze ongeveer te laten zakken tot het niveau van mijn valse plafond waar ik ze wil invoegen, mijn snede opnieuw te doen en ze ten slotte te beperken waar ik wil... Kortom, ik verspil talloze tijd aan het invoegen van 3 belachelijke onderdelen, aangezien mijn assemblage enorm is en als gevolg daarvan voluit blijft wanneer ik een nieuw onderdeel invoeg, een snede maak of een beperking invoeg.
Is er een oplossing om te voorkomen dat mijn inserties worden gedaan in de "gesneden" gebieden??
Ik maakte een snede in een assemblage, klikte op een snijrand en klikte op het invoegen van mijn onderdeel.
Hij plaatste de comopsant op de juiste plaats, maar aan de andere kant, omdat het in de beker zit, wordt het niet weergegeven.
Dus ik opende mijn kopje om naar de opties te kijken, en helemaal onderaan staat "Geselecteerde componenten", ik heb het vakje "uitsluiten van selectie" aangevinkt en ik heb op mijn deel geklikt dat ik heb toegevoegd.
Als je zegt "Ik heb op een snijrand geklikt", wat bedoel je daar dan mee? Omdat ik persoonlijk mijn component open in de property manager en omdat ik er meerdere moet invoegen, activeer ik de "pushpin" en plaats ik mijn componenten één voor één door in het grafische gebied te klikken. Het is een geschatte eerste plaatsing, maar het helpt me enorm omdat ik tussen de 50 en 100 diffusers per verdieping moet invoegen.
En als je zegt "Ik heb mijn kopje geopend", heb je het ongedaan gemaakt en achter het kopje opnieuw gedaan, toch? Omdat het me geen fasen bespaart.
In plaats van een snede te maken, uw componenten in te voegen, mijn snede ongedaan te maken, componenten één voor één te vervangen, mijn snede opnieuw uit te voeren (5 stappen), moet ik een snede maken, mijn componenten invoegen, mijn snede ongedaan maken, mijn snede opnieuw uitvoeren, componenten specificeren die moeten worden uitgesloten, componenten één voor één vervangen (6 stappen).
Ik denk dat je het verkeerd hebt begrepen, ik probeer mijn componenten niet in de gesneden gebieden in te voegen, maar in de ongesneden gebieden. Mijn probleem is dat ze op het dak van mijn gebouw passen, dat is gesneden, terwijl ik wil dat ze op mijn FP passen, die niet is gesneden. (Ik heb natuurlijk de nodige ruimte boven de FP gelaten zodat mijn diffusers niet in de beker zitten)
Nou, ik geef toe dat ik helemaal geen fan ben van materiaalverwijdering, de montage is langzamer dan normaal en omdat ik een enorm netwerk van kanalen heb, verander ik heel vaak de posities van mijn sneden volgens mijn behoeften en het is veel gemakkelijker om de sneden te verplaatsen waar je wilt met een klik-en-sleep in het grafische gebied dan met een verwijdering van materiaal... (Ook gebruik ik vaak de uitsluiting van componenten uit mijn sneden...)
@Bart, Om vele redenen! Omdat ze voor mij 10 minuten nutteloos zijn en daarna zijn ze ^^ nuttig voor mij en duurt het erg lang om alle componenten te verbergen, vooral omdat het metalen frame van mijn assemblage is samengesteld uit 500 onderdelen, als ik de componenten één voor één moet selecteren om toegang te krijgen tot de R + 1 (er zijn 3 verdiepingen), Ik ben nog niet klaar...
In dit geval moet je in de andere richting werken.
In plaats van objecten uit te sluiten van uw snede, moet u eerst uw snede maken en de betrokken componenten specificeren. Dan hoeft u alleen maar uw componenten in te voegen die zichtbaar blijven, aangezien ze niet zijn opgenomen in de basissnede.
In plaats van een snede te maken, kunt u misschien uw valse plafond en het dak in grote transparantie plaatsen?
Of maak een subassemblage van alles wat je met de snede wilt verwijderen en laat het zien / verbergen ....
of nogmaals, de diffusers die je plaatst ze rechtstreeks in het kamerbestand van je verlaagde plafond als een afgeleid onderdeel (ik zeg niet dat het een supervierkante methode is!! )
Oh ja, als het mogelijk is natuurlijk, maak dan een subassemblage van je verlaagde plafond met je diffusers.
Doe dan je montage.
Anders zou ik persoonlijk een constructieschets op mijn valse plafond hebben getekend om mijn diffusers te plaatsen, en zou ik ze via deze schets hebben ingevoegd.
Edit: Terugkomend op wat je zei, ik klik op een rand zodat mijn component zit in de buurt.
Een beetje off-topic, maar ik denk dat de meervoudige beperkingen, of de functie compier met de beperkingen die ik in mijn tutorial aangaf, je leven wel eens gemakkelijker zouden kunnen maken voor het invoegen van 50 tot 100 componenten.
@Bart, zoals David zegt, is het gemakkelijk om te beslissen wat er wel of niet in de beker zal zitten. Dan had het voor de schets op het verlaagde plafond een goed idee kunnen zijn als ik mijn diffusers in fct van mijn verlaagde plafond had geplaatst, maar ik plaats ze in relatie tot mijn raamwerk... Maar het is waar dat ik nooit een rand gebruik om mijn componenten zo dicht mogelijk bij elkaar te plaatsen. Aan de andere kant, als ik 20x achter elkaar hetzelfde onderdeel moet invoegen, zal ik mijn property manager "een onderdeel invoegen" niet 20x achter elkaar heropenen om mijn componenten op hun rand te plaatsen...
@David, ik vind het ook hoofdpijn om een subassemblage te maken met alles wat wel of niet in mijn snede wordt opgenomen, vooral omdat ik deze snede moet maken omdat sommige palen van de 1e naar de laatste verdieping gaan en ik ze moet knippen Het plaatsen van mijn diffusers in de onderdelenmap van mijn FP is niet erg katho^^ vooral omdat ik ze daarna wil kunnen hanteren zoals ik wil... De grote transparantie van mijn dak en mijn plafond zijn ook geen optie want er zitten veel dingen tussen en ik zie niets als ik alleen het dak en de FP in transparantie zet, ik zou de rest ook kunnen zetten maar ik zou geen tijd besparen, waar ik naar op zoek ben.
@PL Je tutorial is leuk, door de manier waarop ik al gebruik meerdere beperkingen om mijn diffusers te beperken tot de AI van mijn FP, maar aan de andere kant, het praat niet over "kopiëren met beperkingen", wat, denk ik, zou de oplossing kunnen zijn voor mijn probleem in fct van hoe deze functie werkt, Ik zal het testen en ik zal het daarna zien!
Kijk of je met deze tutorial niet kunt doen wat je nodig hebt
Het is de tool voor het selecteren van componenten waarmee u de componenten waarin u geïnteresseerd bent kunt behouden door te verbergen wat u niet nodig hebt