Een dxf invoegen in een schets

Hallo

Ik zou graag de DXF op het onderdeel willen extruderen.

Ik dacht dat het mogelijk was om een dxf in een schets te openen, maar het werkt niet.

Ik wilde ook een plan maken // naar het plan van het onderdeel om de dxf in te voegen, maar ik kan het niet centreren op het onderdeel.

Wat zou de oplossing zijn zonder direct in de schets te hoeven tekenen, wat vrij ingewikkeld is om te doen?

doe-het-zelf

selecteur.zip

Hallo.

Ik herformuleer het voor de duidelijkheid.

Ik zou graag de DXF op het onderdeel willen extruderen.

Ik dacht dat het mogelijk was om een dxf in een schets te openen, maar het werkt niet.

Ik wilde ook een plan maken // naar het plan van het onderdeel om de dxf in te voegen, maar ik kan het niet centreren op het onderdeel.

Wat zou de oplossing zijn zonder direct in de schets te hoeven tekenen, wat vrij ingewikkeld is om te doen?

De opname "montage" is wat ik graag zou willen hebben, maar uit één stuk omdat het voor een 3D-print is.

Ik heb geprobeerd het op te slaan zoals het is, maar het maakt me 2 stl.

doe-het-zelf

selecteur.zip

Hallo

als je de DXF hebt, open deze dan en doe dan een CTRL-C nadat je je onderdeel hebt geopend of je wilt de extrusie doen en je maakt een schets en daar doe je een CTRL-V. Vervolgens selecteer je wat je in de schets hebt geplakt en vervolgens selecteer je in de beperkingen vast en dan kun je het verplaatsen zoals je wilt zonder dat het vervormt.... (selecteer de hele schets en klik met de rechtermuisknop en verplaats)

Als je je 2 stuks al hebt, kun je de join-functie gebruiken... Met 2 kamers maak je een... Je bewerkt het stuk dat je wilt behouden, dan klik je op samenvoegen en selecteer je het stuk dat je terug wilt brengen en dat is alles...

joindre.jpg
2 likes

Ik heb het "vaste" commando niet in de contraite functies

Hier is hoe "OPGELOST"

fixe.jpg
1 like

Hier leest u hoe u een DXF/DWG in een schets improviseert.

import_dxf_dans_esquisse.docx

Hallo

Ik denk dat de gemakkelijkste manier is om het DXF-bestand in SolidWorks te openen (door het in de gewenste schets in te voegen, of in een nieuw bestand, vervolgens te kopiëren, plakken) en vervolgens de verplaatsingsfunctie te gebruiken:

http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/sldworks/t_Moving_or_Copying_Sketch_Entities.htm

Hiermee kunt u alle geselecteerde objecten in één keer verplaatsen.

Of je maakt een blok om het makkelijker te kunnen verplaatsen (en dan laat je het blok ontploffen als je wilt): 

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/t_Making_Blocks.htm

1 like

Oh ja, deze opdracht, ik dacht aan een functie.

Nou, bedankt allebei.

doe-het-zelf

1 like

Dus we komen terug op wat ik in de vorige berichten zei...

Bedankt dus het is opgelost.

Hier is nog een truc die afkomstig is van een ander forum en die werkt.

Ik citeer:

" als het je is gelukt om de montage te maken zoals op je opname en je vindt het leuk en past bij je
Deze assemblage sla je dus op in delen (deel)
en neemt een kopie op in STL en dat is alles"

doe-het-zelf

1 like

En de join-functie, die heb je in ieder geval getest??? Want bij deze behoudt uw onderdeel in ieder geval de schakels met de assemblage en het andere onderdeel in geval van wijziging...

Ik heb je -1 gezet omdat je je probleem hebt opgelost, maar niet in relatie tot je vraag, namelijk; hoe een DXF in een schets in te voegen.

Hallo

Ach, ik dacht dat het vooral ging om wat er in de boodschap stond, want de vraag moet slecht geformuleerd zijn geweest en soms moeilijk te formuleren.

Anders wat fiat -1?

doe-het-zelf

Het doet helemaal niets, het is gewoon een indicatie dat we het niet eens zijn met het resultaat met betrekking tot de vraag. Omdat je wilde weten hoe je een DXF in een schets kunt invoegen, maar het verandert niets voor je...

OK.

Nogmaals bedankt, ik zal de volgende keer voorzichtiger zijn.

doe-het-zelf

1 like