Een afbeelding invoegen in een stuklijsttabel

Hallo

Ik heb een probleem, omwille van het begrip voor de workshop, wanneer ik assemblages maak met profielen, in mijn nomenclatuur in plaats van de referentie van het profiel te geven, werd mij gevraagd om een afbeelding van het profiel te plaatsen. Dus ik heb mijn kleine afbeeldingen die overeenkomen met al mijn profielen, maar ik kan ze niet in mijn nomenclatuurtabellen passen. 

De profielen zijn gemaakt in gelaste constructie en ik dacht dat ik de afbeeldingen kon invoegen met een aangepaste eigenschap, maar ik heb de indruk dat de afbeeldingen niet in aanmerking worden genomen in de aangepaste eigenschappen. Heb ik het mis? Zo niet, heeft u een oplossing?

U kunt afbeeldingen in tabellen of stuklijsten plaatsen, maar dan in Excel-versie.

Bekijk deze video als voorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=aGZTv99R4hE

2 likes

Een walkthrough: maak een stuklijst via Excel

Zie onder andere deze 2 tutorials

https://www.youtube.com/watch?v=tWqjtHd8jw8

https://www.youtube.com/watch?v=z7LElAHzXMM

@+ ;-)

2 likes

Hallo

Sorry voor de feedbacktijd, maar ik had het behoorlijk druk met andere projecten.

Dus allereerst bedankt voor je antwoorden, ik heb er inspiratie uit kunnen putten.

Ik zet hieronder de code die ik heb gevonden als het interessant zou kunnen zijn voor anderen ...

Sub Image_profile()

Dim lijn zo lang
Zon Laatste Lange Ace Line
Dim Beschrijving Als String
Dim pad als snaar
Dim FormatImage As String
Dim HoogteLange Ace Line
Dim NaamAfbeelding Als String

Lijn = 2
Pad = "S:\...\Afbeeldingen\"
FormaatAfbeelding = ".png"
LastLine = Bereik("A65536"). Einde(xlUp). Roeien
LastLine = 100
Hoogte = 20

Rijen("1:65536"). RowHeight = HauteurLigne
Kolommen ("A:Z"). EntireColumn.AutoFit

Beschrijving = Cellen (Lijn, 3)

Terwijl lijn <= LastLine + 1

Beschrijving = Links(Cellen(Lijn, 3); 6)

Als beschrijving = "A.3000" dan
NaamAfbeelding = Beschrijving
Set ImageObject = ActiveSheet.Pictures.Insert(Pad & ImageName & ImageFormat)
ImageScale = (ImageObject.Height) / (Cellen(Lijn, 3). Hoogte)
ImageObject.Height = (Cellen(Lijn, 3). Hoogte) - 5
ImageObject.Left = (Cellen(Lijn, 1). breedte) + (cellen (regel, 2). breedte) + ((((cellen(lijn, 3). Breedte) / 2) - ((ObjectImage.Width) / 2)))
Cellen (Lijn, 3). Activeren
ObjetImage.Top = (Bereik("1:" & lijn). Hoogte) - ImageObject.Height - ((Cellen(Lijn, 3). Hoogte - ImageObject.Height) / 2)

Cellen (Lijn, 3). Waarde = ClearContents

Einde als

Lijn = Lijn + 1

Einde sub

1 like

Ik heb de indruk dat je probleem op zijn kop wordt gezet en dat je te horen krijgt "dat je het zo moet doen... "

Het is alsof je "interne normen" (bij het bedrijf) opnieuw uitvindt, poeder, heet water of heetwaterpoeder opnieuw uitvindt...

(al tegengekomen bij andere bedrijven dit soort "als we dat deden (uitgevonden) zo!")

In plaats van een afbeelding in elk lid van het Europees Parlement te plaatsen:

Print in een groot vel, met grote letters, grote afbeeldingen, een methode/technische fiche voor de workshop met aan de ene kant de tekstuele naam van het profiel (tekst die je terugvindt in je MEP) en aan de andere kant de bijbehorende afbeelding...

Dit impliceert natuurlijk dat de naam van de profielen aan de CAD-kant correct is en dat ze in de loop van de tijd niet hoeven te worden gewijzigd.

Wat hij je vraagt te doen, is al aanwezig in de profielcatalogi...!!

Het doet me bijna denken aan het plaatsen van een afbeelding van een moer in een nomenclatuur, zodat de monteur een fout maakt tussen H-moer en dopmoer...

Een BE-plan hoeft dat niet te doen...

1 like