Is het mogelijk om een onderdeel in een onderdelenplan in te voegen, maar niet in een assemblage?

Hallo

Ik ben al 1 maand aan het prutsen met Inventor en ik vraag me af of ik het op de juiste manier doe

Als ik een deel teken, in een deelvlak (vlak 1), zou ik graag een ander deelvlak (vlak 2) een beetje als een blok willen kunnen importeren, tijdelijk,

Mijn deel 1 is bijvoorbeeld een rechthoekige plaat, en ik zou er graag een rechthoekig gat in willen boren om een servomotor te plaatsen die ik deel 2 zou noemen

Dit zou me in staat stellen om de servo precies te plaatsen waar ik hem wil hebben, er een nieuwe schets omheen te tekenen op mijn draaitafel, deze nieuwe schets als een gat te extruderen en vervolgens het servo-deelvlak van mijn platina-deelvlak te verwijderen.

Momenteel doorloop ik een montageplan, waarbij ik speel met de beperkingen om mijn servo (motor) te positioneren :-), Ik maak dan een presentatieplan om de locatie te kunnen dimensioneren en ga dan terug naar het plaatvlak om het gat te maken volgens de genoteerde afmetingen, dit is zo vervelend en lang, ik denk dat er een eenvoudigere methode moet zijn

Heel erg bedankt voor je hulp

Fijne dag

Olijfboom

Je hebt, stel ik me voor, een assemblage waarin de draaitafel en zijn motor voorkomen. U kunt het platina onderdeel in de assemblage bewerken, de gaten erin maken en vervolgens het onderdeel zelf bewerken om de schakels door te snijden.

Er zijn verschillende methoden:

- in een assemblee,

1-modificeerde het geïmporteerde onderdeel door de randen van het modelonderdeel te projecteren, het onderdeel wordt dan "adaptief", maar er is altijd de mogelijkheid om de link te verbreken

2-Maak er direct een nieuw onderdeel in, constructie hetzelfde als methode 1

3-Wijzig of maak het nieuwe onderdeel zonder de randen te projecteren, het onderdeel is niet dateerbaar

- in een kamer

1- Creëer door de dimensies één voor één uit te zetten

2-Importeer het basisonderdeel (afgeleide), maak het nieuwe onderdeel erin, de link van het basisonderdeel kan dan worden verwijderd

3-Importeer een schets .dwg het basisdeel, er is geen link

er zijn andere methoden, de lijst is waarschijnlijk nog lang  maar al met deze ....