Ik had graag willen weten of er een techniek is om een onderdeel alleen in de actieve assemblageconfiguratie in te voegen (en niet in de andere configuraties van de assemblage).
Voorlopig ga ik naar de eigenschappen van het onderdeel na het invoegen, maar ik vind het een beetje vervelend...
Er zijn 2 manieren om een component te beheren qua configuratie in een assembly: - Of je speelt met de eigenschappen van de assemblageconfiguraties (nieuwe componenten/functies standaard verwijderd of niet); - of u klikt met de rechtermuisknop op de component/configureert de component. Dit opent een tabel waarmee u de verwijderingsstatus en mogelijk de configuratie van het onderdeel zelf kunt instellen.
Sterker nog, ik denk dat ik mijn configuraties zo moet instellen dat de nieuwe componenten standaard worden verwijderd. Volgens mijn tests, als de "standaard" configuratie zo is ingesteld, behouden de nieuwe gemaakte configuraties deze instelling, dus het is goed.
Het is alleen een beetje vervelend als ik veel bestaande configuraties heb (je moet naar elke configuratie gaan om deze instelling te wijzigen).
Mijn vraag was dan ook of het mogelijk was om bij het invoegen van het onderdeel aan te geven in welke configuratie(s) het aanwezig moest zijn.
@s.Descamps: Dat is het tweede deel van mijn antwoord. U legt het onderdeel neer, beperkt het en klikt vervolgens met de rechtermuisknop op het onderdeel en configureert het. U kunt meerdere componenten tegelijk selecteren.