Voeg een assembly-eigenschap in in een stuklijst

Hallo allemaal,
Ik werk voor een heel klein bedrijf waar we meubels ontwerpen in kits voor omgebouwde busjes.
Ik heb zojuist een spreadsheet opgezet voor het beheer van onze bouwmarkten en de stukkasten.
Om mijn spreadsheet perfect te laten werken, heb ik een kolom in mijn stuklijst nodig die uit SolidWorks is gehaald waarin de meubelreferentie (assemblagebestand) op elke lijn verschijnt. Daarna kon ik mijn nomenclatuur direct in mijn spreadsheet importeren zonder iets bij te werken.
Ik kan de oplossing niet vinden, als het niet mogelijk is, is er altijd de mogelijkheid om de kolom handmatig toe te voegen aan mijn Google Sheet-bestand, maar dat voegt manipulatie en foutrisico toe.
Bedankt voor je hulp

Hallo Man_SRVL, (SW2022SP4)
En we gebruiken dat=>

voor onze naamgevingen.
Maar het is mogelijk om een excel direct uit SW te extraheren, direct via je 3D of 2D; om een Excel te extraheren, hoef je alleen je assembly of tekening te openen, naar je nomenclatuur te wijzen en op te slaan onder een Excel.
Daar ga je, daar ga je, ... Succes.
@+.
AR.

Hallo,

Het zal niet mogelijk zijn om een eigenschap van het document in de BOM-tabel aan te roepen.
Je kunt echter de assemblynaam - of andere tekst - inzetten met een kolomformule:
image

Hallo,
Bedankt voor de feedback, ik heb geen probleem om mijn Materiaallijst uit SW in Excel op te slaan.
En het is niet actueel om een MYCADTOOLS-licentie te nemen (ik ben geen beslisser).

Mijn probleem is dat ik graag de verwijzing naar het meubilair (assemblage) op alle regels van mijn nomenclatuur wil laten verschijnen.

Oké, bedankt,
Ik heb het net geprobeerd, dit zou inderdaad een oplossing kunnen zijn.
Maar het is hetzelfde als de kolom direct in Google Sheet aanmaken na extractie uit SW en deze praktisch invullen, zonder de ergonomie en eenvoudige implementatie.
Maar ik neem het ter harte.
Het is jammer dat je deze data niet direct kunt ophalen.

Hallo

Stuklisten werken zoals Excel, een eenvoudige formule kan werken

Hallo,
Oké, maar wat is de formule om in te voeren om de eigenschap van het assemblybestand op te halen?
Ik weet dat je voor een onderdeelbestand een eigendom kunt zoeken door $PRP te noemen: " NOM_PROPRIETE ", voor een gelast onderdeel $PRPWLD: " NOM_PROPRIETE " maar hier kan ik het niet vinden...

Gebruik van de formule $PRPMODEL:" " BESCHRIJVING" data in een kolom zoals vermeld door

, kon ik de eigenschap DESCRIPTION van mijn tekendocument terughalen.
Wat al geweldig is.

Dus, is het nu mogelijk om de DESCRIPTION-eigenschap van het tekeningsdocument te koppelen aan de REF_MEUBLE-eigenschap van mijn assemblage met een formule?

Ja
In dit soort (formule die ik uit mijn nomenclaturen heb gehaald, maar die niet geschikt is voor jou)

IF(REFERENCE FOURNISSEUR<>"  »;DESCRIPTION " - " REFERENCE FOURNISSEUR;DESCRIPTION)

Maar ik weet er alleen van