Componenten invoegen in SolidWorks

Hoi allemaal!

Een kleine praktische vraag. Heeft het een manier, onder solidworks, om componenten in een assemblage in te voegen zonder dat deze soms worden ingevoegd Kilometers van de beoogde plaats. Ik kan, voor sommige delen, beperkende verwijzingen toevoegen, maar dit is niet altijd mogelijk.

Bedankt!

U plaatst uw onderdelen in het geheel:

1.  Via een drag/drop van een venster met een "deel" naar een "ASM"?
  2. Van de assemblage doe je Een onderdeel invoegen?

Zijn uw onderdelen ontworpen vanuit het origineel of "snatch" en ver van de X, Y, Z oorsprong?

1 like

Het maakt niet uit hoe. Of het nu is door ze uit de componentenboom te slepen of uit de functie voor het invoegen van componenten. Bij het klikken in de weergave passen ze soms dicht bij de andere componenten en soms niet. De stukken zijn vanaf de grond af ontworpen.

Het is aan jou wanneer je een onderdeel plaatst om het met je muis te bedienen

En om hem zo dichtbij mogelijk te zetten waar je wilt en hem in bedwang te houden

@+ ;-)

Om te voltooien, wanneer u een onderdeel invoegt, als u in het grafische venster klikt, wordt het geplaatst waar de muis zich bevindt. Aan de andere kant, als we de functie voor het invoegen van componenten rechtstreeks valideren, wordt de oorsprong van het onderdeel op de oorsprong van de assemblage geplaatst.
2 likes
Speciaal geval? Grote montagegrootte? Normaal gesproken gaat het best goed Als u door het verschuiven van het onderdeel op de oorsprong van het geheel plaatst (bijvoorbeeld in de as), wordt het bij deze oorsprong opgehangen
4 likes

Hallo

Van mijn kant sleep ik de componenten waar ik wil met de muis, het werkt redelijk goed.

Groetjes

2 likes

Ik weet niet meer of ik gedroomd heb of niet, maar enige tijd geleden had iemand erop gewezen dat er een functie was waarmee je "alle onderdelen samen kon brengen in een assemblage".

Herinnert iemand zich het nog?

@Mathieu WOEDE: het is AssemblyXpert en het werkt wanneer de oorsprong van een onderdeel heel erg ver weg is, dat wil zeggen in feite wanneer je "Zoom at best" doet, je niets kunt zien ... Het werkt heel goed, maar zoals elke tool heeft het zijn beperkingen.

2 likes

Bedankt benoit.lf, ik herinnerde het me niet.

Misschien kan dit ^ je helpen??

Hallo

Van mijn kant, wanneer ik een onderdeel in een "bestaand" merk plaats, klik ik in plaats van te dubbelklikken op het in te voegen onderdeel, op het validatiepictogram (de kleine groene V) dat zich bovenaan het venster bevindt.

Op deze manier past het onderdeel op het punt van oorsprong van de montage.

Jammer, dit betekent dat het spel standaard tot nu toe beperkt is.

Dus om deze beperkingen op te heffen, implementeer ik de boomstructuur en klik ik met de rechtermuisknop en laat ik los.

Over het algemeen klik ik, zodra mijn onderdeel klaar is om te worden geïnstalleerd, op het tabblad Functiebeheer en druk op de enter-toets, dit stelt het originele onderdeel in op het origineel (voor de eerste  staat het aan, maar soms voor de onderdelen/assemblages die volgen, dringt solidworks aan op het plaatsen van coaxiale beperkingen of raaklijnen)

Anders, als het kan helpen:

: http://help.solidworks.com/2013/French/WhatsNew/wn2013_Inserting_Multiple_Components_at_the_Origin.htm