Bij het invoegen van een onderdeel dat meerdere configuraties bevat en gemaakt is met de eigenschappenbeheerder, is het mogelijk om tijdens het dialoogvenster de component vast te zetten om deze meerdere keren achter elkaar in te voegen zonder dat u de component opnieuw hoeft in te voegen.
Maar wanneer u hetzelfde onderdeel invoegt met behulp van de ontwerpbibliotheek, kunt u slechts één onderdeel slepen en wanneer u valideert, wordt het dialoogvenster gesloten.
Je moet het dus elke keer verschuiven en de maat van de schroef en de lengte ervan opnieuw selecteren.
Is er een manier om een component die met property manager is gemaakt met de automatische beperkingen meerdere keren via de ontwerpbibliotheek in te voegen of moet ik op een andere manier te werk gaan?
Het doel is om de schroeven met automatische beperkingen op de gemakkelijkste manier in te voegen als je geen gereedschapskist hebt maar een persoonlijke bibliotheek.
Ik denk direct aan de herhalingen van composities gedreven door een functie (boren), of aan meerdere beperkingen, of om met beperkingen te kopiëren (heel praktisch).
Zie mijn tutorial om aan de slag te gaan met SolidWorks met enkele tips:
Anders nog een tip: als je op het bibliotheekgedeelte bent, klik je met de rechtermuisknop op eigenschappen om het volledige pad van het onderdeel te kopiëren, dan plak je het in "een onderdeel invoegen": niet erg vervelend en slim, maar het bereikt het gewenste doel...
Beantwoorden .PL herhaling gedreven door een schets is inderdaad heel praktisch en wordt in ons land zo vaak mogelijk gebruikt.
Aan de andere kant staan sommige toepassingen (boren aan verschillende kanten of meerdere onderdelen) dit gebruik niet toe.
En om met de beperkingen te kopiëren, is het langer dan slepen met automatische besturing. Want voor een schroef zijn er 2 beperkingen, dus 2 vlakken om uit te kiezen. (ook al is deze functie erg praktisch)
Aan de andere kant zag ik net op een Engels forum een nogal praktische techniek die bestaat uit het kopiëren van de schroef door een rand te selecteren (en niet een gezicht, anders opent het een dialoogvenster) en deze in positie te slepen met CTRL.
Voor het inbrengen van schroeven gebruiken we de boekenkast.
Vervolgens wordt het onderdeel gedupliceerd met [Ctrl] en slepen aan een rand en wordt het automatisch gepositioneerd met behulp van Smartfasteners.
Als het onderdeel zich in een vacuüm bevindt [Alt] en het slepen aan een rand zal het onderdeel automatisch verplaatsen en positioneren met behulp van Smartfasteners.