Meerdere configuraties van hetzelfde onderdeel in een assembly invoegen

Hallo

Ik wil een macro maken om de repetitieve taken te beperken die ontwerpers doen bij het maken van verschillende assemblages.

Om te proberen hun werk te vereenvoudigen, ontwikkel ik macro's om de assemblage van verschillende profielen (en andere geconfigureerde onderdelen) te maken volgens een schets (ik meet gewoon de lengte van de verschillende schetslijnen) en voeg vervolgens de rails toe door hun lengte aan te passen (volgens de lengte van mijn schetslijnen en de opgelegde spelingen).

Dus ik heb een railmodel dat verschillende configuraties groepeert (600) en ik moet tussen de 3 en 7 rails toevoegen, afhankelijk van de afmetingen van mijn schets. Twee rails zijn dus nooit even lang (als een muur meer dan 3m lang is, worden er twee rails bijgekomen). Ik kan ze heel goed positioneren, maar ze zijn allemaal in dezelfde configuratie en dus met dezelfde lengte toegevoegd. Maar ik heb veel andere elementen van dit type toe te voegen (d.w.z. met behulp van configuraties) en als ik het probleem voor deze eerste rails oplos, los ik het op voor al het andere. Ik zou ze heel goed kunnen toevoegen en de configuratie van het onderdeel handmatig kunnen wijzigen, maar de macro verliest een beetje van zijn interesse.

Misschien laten de configuraties je niet toe om dat te doen, of is er een andere manier (namelijk niet om alle onderdelen te maken: ik heb 6 verschillende soorten rails met elke keer 600 referenties).

Bedankt voor je hulp en interesse.

Heb je een visueel voorbeeld van wat je aan het begin hebt en wat je aan het einde wilt?

Dus hier is wat ik aan het begin heb

Wat ik wil bij aankomst

En wat ik eigenlijk heb

We kunnen zien dat de verschillende profielen niet de juiste maat hebben, behalve de eerste (degene die de "onderste" van de afbeelding is. En alle andere worden weergegeven met de configuratie van de eerste

Goedenavond

Zonder de macro te hebben gezien, denk ik dat er een probleem moet zijn bij het aanroepen van de configuraties. Als hetzelfde wordt weergegeven, betekent dit dat de macro is gekoppeld zonder het bestand dat wordt aangeroepen te wijzigen. (aanname)

Dat is waar, maar ik heb verschillende methoden geprobeerd en ik kan de actieve configuratie die in de assembly is ingevoegd niet wijzigen

Ik probeerde het als volgt :

value = instance.EditConfiguration3(Name, NewName, Comment, AlternateName, Options)

J'avais aussi vu ce sujet

http://www.lynkoa.com/forum/cao/activer-une-configuration-de-piece-dans-un-assemblage-avec-une-macro

Maar ik heb elke keer een fout op de lijn:

Set selObj = selectieMgr.GetSelectedObject6(1, -1)
    Waarde instellen = selectieMgr.GetSelectedObjectsComponent4(1, -1)

Of op

ReferencedConfiguration

Kortom ik ben een beetje de weg kwijt en ik zie niet echt hoe ik het moet doen, oh ja en ik zit op SW2012

Ik heb eindelijk de oplossing gevonden en ik had een fout in de aanroep van mijn configuraties die ik niet kon identificeren.

Het is daarom noodzakelijk om gebruik te maken van:

boolstatus = swTmpModel.ShowConfiguration2("Ma_Config")

Dank aan iedereen die naar mijn probleem heeft gekeken

1 like