Wireframes invoegen in een laag in de tekenstof (CATIA)

Hallo

Ik wil graag een wireframe-assemblage in een laag in de Rafting Workshop invoegen.

1) Hoe kan ik alle wireframes van een catproduct in een laag invoegen? Voorlopig lijkt alleen de 3D-geometrie te zijn geïmporteerd.

2) Hoe kan ik het catproduct in mijn laag plaatsen op de exacte positie waar het in mijn catproduct wordt weergegeven?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

1 like

Hallo

1) zodra de weergave is gemaakt, klikt u met de rechtermuisknop op de weergave in de grafiek van de CATDrawing / eigenschap, het enige wat u hoeft te doen is de opties in het venster te selecteren.

2) Wat voor soort weergave is het?

Voor het vooraanzicht voordat u het valideert door in het grafische venster te klikken, moet u de gadget met de pijlen, rotatie of flip gebruiken. (in de rechterbovenhoek van het grafische venster.

Voor een axo-weergave moet je het pictogram gebruiken en dan eerst naar het CATProduct in de grafiek wijzen, dan naar een gezicht op het 3D-model.

Als het bijvoorbeeld een positie en een specifieke weergavemodus is (geëxplodeerd, of gezien zonder bepaalde onderdelen) moet je een scène gebruiken.

2 likes

Dank je wel Franck voor je antwoord.

Voor 1), OK

Voor 2), ik denk niet dat het het vooraanzicht is dat ik wil.

Ik wil gewoon precies tekenen wat ik op het scherm zie in mijn kattenproduct.

Ik probeer dit te doen omdat ik in de workshop Opstellen dan het concept kan opslaan dat is gemaakt in .cgm of .svg. Dit stelt me in staat om wireframe-elementen te herstellen als vectorelementen die ik opnieuw kan verwerken in vectorafbeeldingssoftware zoals Visio of illustrator.

Met de axo view kan ik mijn assemblage inderdaad roteren, maar het is dan moeilijk om precies het beeld van de assemblage in de laag te krijgen die precies het beeld is van mijn assemblage in mijn catproduct.

Hebben jullie een methode zodat ik het beeld van mijn assemblage van mijn kattenproduct kan herstellen, maar dan in een laag in de tekenworkshop?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

2 ) Voor axo-weergaven is dit het pictogram Isometrische weergave.

Wat zichtbaar is in de assemblage is of kan zichtbaar zijn in de weergave.

Ik begrijp het niet, ik site je

Met de axo view kan ik mijn assemblage inderdaad roteren, maar het is dan moeilijk om precies het beeld van de assemblage in de laag te krijgen die precies het beeld is van mijn assemblage in mijn catproduct.

De oriëntatie van de 3D en de weergave van de elementen op het moment van het maken van de weergave is precies hetzelfde in de resulterende 2D-weergave .

Catia is een ontwerpsoftware, geen DTP, we hebben het over 2D-weergaven, geen afbeeldingen, de eigenschappen van de weergave kunnen worden gewijzigd om een bitmapafbeelding te verkrijgen * afhankelijk van de opties kunnen we texturen weergeven, enz

* Dit is geen vectorafbeelding.

Wat wil je precies zien in het uitzicht?

1 like

Het is inderdaad het pictogram Isometrische weergave waarmee ik een 2D-weergave kan krijgen die de weergave van de elementen van de 3D met dezelfde oriëntatie presenteert.

Is het anders, nog steeds over dit onderwerp van import of visualisatie in een tekening, mogelijk om de assemblagebeperkingen in de tekening weer te geven? Door eigenschappen op laagniveau te doen, zie ik het selectievakje niet.

Nee, de grafische weergave van montagebeperkingen kan niet worden weergegeven (het is geen geometrie).

De waarde van beperkingen (hoeken, afstanden) kan worden gekoppeld aan een tekstvak.

Als je grafisch wilt visualiseren, gebruik je FTA (3D dimensie).