Een deellichaam invoegen dat ten opzichte van een coördinatensysteem is gepositioneerd

Hallo 

Ik wil graag een deellichaam kopiëren/plakken dat ik in een deel1 in een deel2 heb gemaakt, maar in deel 2 ten opzichte van een heel specifiek coördinatensysteem worden geplaatst.

Mijn zorg op dit moment is dat het lijmen van het deellichaam altijd aankomt in het basiscoördinatensysteem van deel 2 en niet in een tweede coördinatensysteem dat ik heb gemaakt voor de positionering van dit deellichaam.

Is het mogelijk om enerzijds een lichaamsdeel in een specifieke marker te lijmen?

En zo ja, vertel me dan de methode.

1 like
Hallo, als het SolidWorks is, kunt u de verplaatsingsfunctie gebruiken waarmee u het ene onderdeel in het andere kunt plaatsen. W schrijf dan verplaatsen.

Edit: voor Catia, zie hier

https://youtu.be/HZDTlUiRVtk

1 like

Hallo

Ja, dat kan, het meest gebruiksvriendelijk is om een geoptimaliseerde kopie te gebruiken.

De methode

In deel 1:

Het maken van de marker (voor mijn deel kies ik "Euler", het stelt me in staat om de robuustheid van mijn exemplaar te testen voordat ik het in deel - 2 importeer.

Construeer de elementen van het lichaam met behulp van als ondersteuning, verwijs alleen naar het referentiepunt.

Bij het maken (gebruik alleen gepositioneerde schetsen) Zie tutorial hier .

De kopie wordt in deel 1 gemaakt door invoegingen / slimme sjablonen / geoptimaliseerde kopie.

Om het te instantiëren, plaatsen we het in partt-2 en vervolgens door Invoegingen / slimme modellen / Instantiëren uit de selectie.

U kunt de kopie ook opslaan in een CATIA-catalogus.

Ik zal kijken of ik een van mijn video's over dit onderwerp kan vinden

@+

2 likes

Niet gevonden, dus ik deed degene die de vitte doet

powercopie.mp4
1 like

Hallo

Geweldig, bedankt voor je hulp.

Het lijkt aan mijn behoefte te voldoen. Ik zal experimenteren en zo niet, specificeer mijn behoefte.

Aan de andere kant, is het normaal dat ik geen geluid heb bij de video?

Ik probeer mp4 af te spelen met VLC.

Alvast bedankt voor uw feedback.

P.S: mijn vraag is natuurlijk de realisatie in CATIA

Goedenavond ja geen microfoon of HP of webcam op mijn werkplek.

Als ik tijd heb, voeg ik tekstballonnen of afbeeldingen toe aan de video, maar hier deed ik het snel.

Voor de power copy-methode is het de meest elementaire omdat je het reconstructiepunt op zijn plaats moet zetten en vervolgens het coördinatensysteem.

Een afgeleide versie van de methode bestaat, in plaats van te bouwen met betrekking tot een coördinatensysteem, uit het construeren met betrekking tot eenvoudige elementen: punt, recht vlak (het ideaal niet meer dan 3 elementen, daarna wordt het complex om te instantiëren)

Voorbeeld voor een markering of logo:

een punt om te lokaliseren in XYZ

een plan om de schets te ondersteunen.

Een rechte lijn om de leesrichting te oriënteren.

Om in een andere kamer te instantiëren, hoef je alleen maar een punt op het oppervlak te maken waar je de markering wilt plaatsen, een vlak dat normaal is ten opzichte van het oppervlak (een coördinatensysteem doet het), je kunt een van deze X- of Y-asrichtingen gebruiken (Z is de normale richting naar het oppervlak).

Op die manier wordt het, wanneer je de geoptimaliseerde kopie neerlegt, direct weer opgebouwd in de juiste positie

1 like

Hallo

Dank u voor uw hulp.

Ik heb je antwoord goed gelezen en de video bekeken. Maar ik weet nog niet of het aan mijn behoeften kan voldoen.

Hier zijn ook meer details over mijn behoefte. Ik ga uit van twee delen:
- een onderdeel (hier een drijfstang genoemd) dat bedraad is en dat twee merktekens bevat: krukmerkteken en zuigermerk.
- een deel (een cilinderschouder genoemd) dat de volumes bevat die ik in mijn deel wil kopiëren1.

Op dit moment, wanneer ik mijn onderdeellichaam heb gekopieerd van het schoudercilinderdeel en vervolgens het drijfstangdeel erin plak, komt het gekopieerde onderdeellichaam in de krukmarkering (die ook hetzelfde is als de basisdeelmarkering op mijn drijfstangdeel) maar ik kan het niet in een andere markering op het drijfstangdeel plakken, namelijk degene die ik "zuigermarkering" noemde".

Met andere woorden, ik kan een deellichaam niet in een ander coördinatensysteem lijmen dan het basissysteem in een onderdeel.

In kopie voeg ik een pdf bij die mijn bezorgdheid illustreert en die mijn woorden moet verduidelijken.

[url=http://zupimages.net/viewer.php?id=15/38/zfgl.gif][img]http://zupimages.net/up/15/38/zfgl.gif[/img][/url]

Dank u voor uw hulp.

pbcatia.pdf

Hallo.

Bij het kopiëren/plakken van een Part Body van Part-1 naar Part-2 CATIA gereconstrueerd aan de hand van de Part-1 referenties (ouders)

Als dit goed gaat , komt dat omdat CATIA in deel 2 dezelfde referenties (ouders) vindt.

Als gevolg hiervan wordt alles opnieuw opgebouwd in dezelfde positie als in deel 1.

In PowerCopies snappen we sommige referenties (ouders) niet, dit zijn de items die we selecteren om de geometrie op een andere locatie te reconstrueren dan het originele "Part-1".

Geoptimaliseerde kopie is een snelle oplossing om een formulier te maken dat onafhankelijk is van het origineel (geen link).

Een andere oplossing zou zijn om een assembly te maken: 

• Drijfstang is het eerste "vaste" onderdeel.
  • De schoudercilinder wordt gepositioneerd door de beperking "Schoudercilinder" -markering (nog aan te maken), op de "Zuiger"-markering.

Kopieer/Plak vervolgens (met link) het lichaam van de onderdelen "Cilinderschouder" in het onderdeel "Drijfstang"

(Deze methode vereist het wijzigen van het "Schoudercilinder" -onderdeel om het geïmporteerde lichaam in de drijfstang te wijzigen. (het is een resultaat met een link, er is geen grafiek in de body paste in het drijfstang gedeelte).

Als u geen merk wilt maken, kunt u de hoofdtekst kopiëren/plakken (met een directe link tussen de onderdelen) en vervolgens met de rechtermuisknop op de hoofdtekst klikken, wat resulteert in "massief object / een positie toevoegen", die u gebruikt na de transformatie Verandering van coördinatensysteem.

1 like

Super. Bedankt.

Door je tweede video opnieuw te bekijken, slaagde ik erin om geoptimaliseerde kopieën (of powercopies) te gebruiken. Het werkt inderdaad erg goed en het voldoet precies aan mijn behoefte, namelijk om in een deel onderdelen lichamen te kopiëren op een precieze positie/ en oriëntatie.

Ik heb ook handleidingen gebruikt in mijn delen 1 en 2 en ik gebruik deze handleidingen als ouders (of invoer) voor het gebruik van de geoptimaliseerde kopie in deel 2 (via Instantiëren vanuit de selectie. Echter, in termen van de methode, heb ik niet precies gedaan zoals jij deed op twee punten.

1) Ik begreep niet zo goed in je video het belang van het punt dat je gebruikt. Kun je me iets meer vertellen zodat ik zijn interesse begrijp? Het lijkt mij dat ik het niet nodig had.

2) Nog iets, je hebt me ook geleerd over het bestaan van gepositioneerde schetsen. In mijn manipulatie gebruikte ik het met de volgende parameters:  Schetspositionering --> Glijdend type en raakte de andere opties niet aan.
Het is duidelijk dat je het met andere opties hebt gebruikt.

Kunt u het belang van de gepositioneerde schetsen aangeven? Het lijkt mij dat dit een krachtig hulpmiddel is, maar op dit moment heb ik dit hulpmiddel alleen gebruikt om de referenties (of inzendingen) van mijn schets te wijzigen.

Kunt u mij vertellen of vertellen waar ik informatie kan vinden over de instellingen van de opties van de gepositioneerde schetsen? 

Hartelijk dank voor uw hulp.

Hallo 
1 ) Wanneer u de opdracht "insert / axis system" gebruikt, is de eerste datum die u moet selecteren de oorsprong (in uw geval het einde van rechts), zodat u verder niets hoeft aan te maken.
2) Het belang is om de inhoud van de schets te associëren met externe  referenties zonder dezelfde inhoud te hoeven beperken of beoordelen in relatie tot dezelfde externe referenties (die een groot aantal bovenliggende/onderliggende links kunnen genereren). Dit is alleen de ondersteuning (max. 3 schakels).
De inhoud van de schets wordt dan alleen beperkt of gedimensioneerd in relatie tot deze interne elementen en tot de oorsprong en de H- en V-assen van de schets.

In de video volgt de cirkel een van de hoekpunten van de afschuining tijdens geometrieveranderingen, zonder deze zelfs maar te hoeven dimensioneren of beperken. (wat later zal moeten gebeuren, omdat het de voorkeur verdient om deze schetsen te ISO-beperken met behulp van de hierboven beschreven goede praktijk)

Er is geen instelling van opties, er zijn vervolgkeuzelijsten zoals die gevonden zijn voor het maken van punten, vlakken, lijnen, enz

esquisses.zip
1 like

Super. Bedankt voor je zeer duidelijke antwoord en de verklarende video.

Dit zijn namelijk geen opties maar uitklaplijsten.

Sterker nog, ik wilde meer precisie hebben bij de keuzes: "glad" en "geïsoleerd" voor de positionering van de schets.

Heeft u informatie over dit onderwerp? Wetende dat ik in mijn geval Glissante gebruikte, maar zonder echt te begrijpen hoe het werkt.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Geplaatst:

We ctrl de ondersteuning, de oorsprong en de oriëntatie van een van de assen (de schetscoördinaat volgt de wijzigingen van de refs)

Glibberig

Alleen de ondersteuning wordt gectrled (dit is hetzelfde als het gebruik van het standaard schetspictogram).

Geïsoleerd:

Er staat niets onder ctrl als de geometrie evolueert, het risico bestaat dat de schets in het materiaal terechtkomt als de schets bijvoorbeeld wordt gebruikt voor een extrusie (optie Lengte)

De geometrie kan onafhankelijk zijn of volledig worden opgenomen.