Een halffabrikaat invoegen

Hallo 

Ik heb een assemblage gemaakt van een hydraulische cilinder met alle beperkingen, inclusief die met betrekking tot de zuigerslag. Trouwens, ik heb nog een assemblage (een machine) Ik heb componenten ingevoegd en ik heb de cilinder geplaatst, het probleem is dat de zuiger niet meer beweegt. 

Iemand om me te helpen alstublieft?

Bedankt

1 like

Goedenavond

u moet de assemblage van uw actuator flexibel maken om dit te doen, u moet met de muis rechts op de naam van de assemblage in de FeatureManager-ontwerpboom gaan en Componenteigenschappen selecteren en het dialoogvenster Componenteigenschappen verschijnt en flexibel selecteren . Het pictogram neemt de vorm aan om aan te geven dat de subassemblage flexibel is.

5 likes

U moet met de rechtermuisknop op de stijve assemblage klikken, naar Componenteigenschappen gaan en Flexibel aanvinken in plaats van Stijf. Het icoon van deze assemblage wordt zoals manu zegt, en de stukken kunnen bewegen.

4 likes

bedankt jongens, het werkt. 

Tot ziens

Een andere mogelijkheid: maak configuraties (in de cilinderassemblage en in alle bovenste assemblageniveaus).

Persoonlijk gebruik ik de standaard configuratie in flexibel en ik maak de max mini configuratie en de tussenposities.

3 likes

Hallo, @Stefbeno ik ben het met je eens, bovendien heeft het plaatsen van een subassemblage in flexibel vaak de instabiliteit van Solidworks op mijn pc veroorzaakt. Met als gevolg wantrouwen, wantrouwen en automatisch sparen!! (dat is een ;) advies) 

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo

Het is waar dat een subset in de flexibele toestand Solidworks onstabiel maakt, het wordt aanbevolen om een assembly niet te registreren met een (of meer) van zijn flexibele referenties.

Persoonlijk gebruiken we de flexibele toestand alleen als de behoefte om de vrijheidsgraden te zien kortstondig is (tussen 2 opnames), anders raad ik aan om de assemblage van onze cilinders af te breken