Tekening invoegen in Word

Hallo gemeenschap.

Ik moet een heleboel procedures voor mijn bedrijf schrijven (schrijven op het goede oude woord)

Als ik echter een tekening wil invoegen via de opdracht /object/ invoegen uit het bestand, retourneert Word een foutmelding dat de applicatie bezet is, en het wordt herhaald, ongeacht wat het antwoord is.

Heeft iemand een voorsprong???

Bij voorbaat dank

Blije papa

sans_titre.png

Hallo

U kunt optioneel schermafbeeldingen maken om in Word in te voegen.

1 like

Welk type bestand voeg je in Word in? jpg, bmp, tiff...

Hoi @happydad

1° Sla je plan op in afbeelding

3 Methoden om afbeeldingen in te voegen

Er zijn 3 manieren om afbeeldingen in Word in te voegen. Hier zijn ze:

Gebruik DTP-logica

Met Insert/Image/Library kiest u de afbeelding die bij u past en valideert. De afbeelding verschijnt dan op je pagina. Verander de afmetingen met de handvatten eromheen. Met de muis kun je hem bewegen zoals in een echte Desktop Publishing (DTP) software. Om u in staat te stellen de positie en omloop van deze afbeelding fijner te wijzigen, klikt u erop en schakelt u Formaat / Afbeelding in.

Neem de logica van het raamwerk over

Kies in het venster Invoegen/Afbeelding/Uit bestand een afbeeldingsbestand. Als u Groepering van tekst opheffen uitschakelt, past de afbeelding in de alinea waarin de muiscursor zich bevond. Zet de inleiding van deze alinea op Eenvoudig, anders wordt de afbeelding mogelijk afgekapt. Het beeld wordt vervolgens ingeschreven in de lineariteit van de tekst. De positie van de alinea (gecentreerd, rechts uitgelijnd of links uitgelijnd) bepaalt de positie van de afbeelding. Als er geen verband nodig is, geef dan de voorkeur aan deze methode. Als u een afbeelding van een frame naar een alinea wilt verplaatsen, deactiveert u de optie Ontkoppelen van tekst in het dialoogvenster Opmaak / Afbeelding / Positie.

Gebruik de logica van het klembord

Als u in een andere software een afbeelding hebt gekopieerd en als u in Word Bewerken/Plakken inschakelt, wordt de afbeelding op het klembord ingevoegd in de huidige alinea. Verander de kenmerken van de afbeelding met Formaat / Object... (geplakte afbeeldingen zijn objecten).

in de hoop de vraag beantwoord te hebben

@+ ;-)

5 likes

Hallo

Om een tekening in woord te zetten, print ik het plan met pdfcreator, maar niet in pdf, in jpg afbeelding.

Het enige dat overblijft is het invoegen van de afbeelding in woord.

Zo krijg ik op een eenvoudige manier de beste kwaliteit.

S.B

4 likes

Ik print ook in PDF, dan maak ik een screenshot van mijn PDF: zo krijg je de beste beeldkwaliteit!

A+

1 like

Ik plaats de SLDDRW rechtstreeks. Het werkte perfect voor 4 schoten, maar in de 5e minuut was het een ramp....

Met deze methode had ik bijna geen kwaliteitsverlies, het kwam perfect uit bij het printen.

Welke optie heb je gekozen in Word? (zie afbeelding)

screenshot331.jpg

Geen van hen.

Ik heb wel => object => uit het bestand ingevoegd.

Zie bijgevoegde schermafbeelding.

sans_titre.png

Weet je zeker dat je hetzelfde hebt gedaan voor de eerste 4? Ik heb net een test van een puckplan gedaan en ik heb dezelfde foutmelding als jij!

Zijn deze 5 tekeningen heel verschillend? Grootte van 3D, SW-versie,... ?

Ja, ik heb voor allemaal dezelfde procedure gevolgd, ze komen allemaal uit dezelfde versie, het bestand dat me problemen bezorgt, is een bestand dat ik een paar dagen geleden met succes heb ingevoegd en vandaag heb ik het verwijderd om het op een andere plaats opnieuw in te voegen en er is niets...

Welke versie van SW en Word?

@flegendre had een paar dagen geleden een OLE-probleem: http://www.lynkoa.com/forum/3d/logo-dans-cartouche-suite-export-dwg?page=1

Kun je een proefrit maken op het werk van een collega?

Ik heb net getest op het werkstation van een collega => zelfde foutmelding

Hetzelfde geldt voor een van de 4 andere tekeningen op de werkplek van je collega?

Hoi allemaal

Er ontbreekt niets of bijna niets in de uitleg van gt22, maar toch zou ik een paar vragen willen toevoegen die misschien dom zijn, maar noodzakelijk, vooral als de taak lang is en de tijd beperkt is.

1° Moet het plan op schaal zijn om de afmetingen te kunnen overzien of ...?

2° Moet het in een Word-document worden geïmporteerd of in verband met de D.A.O. blijven of niet?

3° Een MEP (tekening) exporteren van Word naar een Word-document of importeren  van SW naar een Word-document?

4° Hoe moet de overdracht en verzending van computergegevens (alleen Word-gegevens) of

Woord + SW )?

5° Zou 3DVIA Composer niet de juiste tool zijn voor deze taak?

Als de beslissing niet is om de link tussen de MEP van het Word-document en de SW-lay-out te verbreken (zoals 3DVIA Composer doet),  dan zal ik beginnen met het sluiten van de MEP in SW en vervolgens Word integreren in het document met invoegen /object/ uit het bestand (zorgvuldig te bestuderen). Of als alternatief, om te controleren, een import van een Europarlementariër van SW naar Word.

Daarvoor leert mijn ervaring me  dat het niet winnen is. Bijvoorbeeld, een spreadsheet is aanwezig in een Word document, dit document wordt geopend door Word op het scherm te krijgen. als de link ( OLE ) niet verbroken is, wordt de spreadsheet geopend door erop te dubbelklikken en verschijnen de Excel-functies. Magie! U kunt de spreadsheet en de grafieken vervolgens naar believen wijzigen. Als u klaar bent, klikt u in de Word-tekst om Excel te sluiten en gaat u terug naar Word. Indrukwekkend!! Nou, tot nu toe niets te zeggen. Nu hebben we soms moeite om bijvoorbeeld meer cellen weer te geven, in welk geval we een andere strategie moeten volgen (een blad maken in Word in plaats van een bestaand blad in Word te importeren [Het begint op een hack te lijken]). Laten we verder gaan met afdrukken. De afbeelding die in grote letters op het scherm verschijnt, is erg klein op het bedrukte vel. Waarvoor? Mysterie? Conclusie> Print screen > Paint > Word (let op de kwaliteit van de afbeelding, op de afdruk en vooral op de grootte van het bestand). Welnu, Paint in Word werkt niet zo slecht. Het enige dat overblijft is het aankleden van een vorm (tekening, kader, lijn) in Word, en daar is de strategie "Uitgelijnd met de tekst"! Voor de 'niet-experts' en niets anders is het om je haren uit te trekken bij het aanpassen van de tekst!

Vriendelijke groeten

MC

1 like

Zelfde bericht

@gt22,

Ik zie de DTP-logica niet echt.

In mijn woord, met het invoegen van afbeeldingen, ben ik meteen in de verkenning om het bestand en mijn afbeelding in alinealogica te kiezen.

Daarna doe ik Image Tool / Format / Behind the Text (pictogram met de hond).

Een handige tip, vooral voor fotodocumenten:

De grootte van het document neemt snel toe als je veel foto's hebt, die vaak te groot zijn voor het nut op het document.

Selecteer gewoon een foto en ga naar Afbeelding opmaken.

En ga naar het pictogram (aan de linkerkant) Afbeeldingen comprimeren.

Het comprimeert alle foto's en verwijdert bijsnijdgebieden.

http://www.mediaforma.com/word-2013-compresser-les-images-dun-document/

S.B

Mijn eigen track is...

Als u een object uit een andere toepassing in Word invoegt, wordt een document gemaakt dat erg omslachtig is om te beheren

De eenvoudigste manier is om een afbeelding van de kaart in te voegen die is opgeslagen met de optie Print Capture.

beeldkwaliteit kan worden aangepast met de DPI-optie (dots per inch)

boven de 300 is het beeld goed genoeg om het in een presentatie weer te geven

Het uiteindelijke document blijft gebruiksvriendelijk en onafhankelijk van SW-documenten

3 likes

@jfaradon.

In tegenstelling tot wat ik dacht, laat het rechtstreeks invoegen van objecten in Word een licht bestand achter (mijn bestand stagneerde op 1 MB)

1 like

Ja, maar bij het openen van het bestand moet het alles openen om de updates te volgen...

Dat is waar ik wil zeggen dat het zwaar is.

Maar inderdaad, ik dacht dat het bestand zou gaan "zwellen meer dan dat"

2 likes