PDM installatie, diverse vragen

Hallo allemaal!

Ik ben de IT-beheerder van een klein bedrijf, waarin 2 mensen Solidwork gebruiken, maar ik weet er niets van.

Mij werd gevraagd om een fysieke server te installeren voor solidwork PDM.

Omdat ik graag wil weten wat er op mijn servers staat, heb ik besloten om de PDM-installatie zelf te doen (het beheer zal echter worden gedaan door een van de gebruikers, die een pdm-training zal volgen).

Dus ik heb een paar vragen:

1) Terwijl ik informeerde naar de conf van de server, kwam ik dit bericht tegen: https://forum.solidworks.com/thread/201115

Ik was al van plan om de kluis(sen) op een aparte schijf te zetten, is het handig om de rest ook te scheiden, zoals in de post?

Ik heb 2 schijven, C:/ voor het systeem en D:/ voor de kluis, indien nodig kan ik de C partitioneren in 3, een systeempartitie, een voor SQL-databases en een voor SQL-logs en tijdelijke bestanden.

als dat is wat u moet doen, hoe stelt u dan SQL in om de componenten te scheiden en het standaardpad te wijzigen dat wordt gebruikt bij het maken van een nieuwe kluis? (dus ik stel het voor eens en voor altijd in, en dan kookt de gebruiker die verantwoordelijk is voor het maken/beheren van PDM zijn kookkunsten, ik hoef er alleen maar voor te zorgen dat de standaardlocaties worden opgeslagen)

voor SQL-databases denk ik dat ik daar het antwoord heb (https://forum.solidworks.com/thread/217762), en voor de PDM-kluis is het blijkbaar gedaan tijdens de installatie (in de installatie-opties), maar voor logs/tijdbestanden?

2) Wat licenties betreft, heb ik moeite met het begrijpen van het solidwork-systeem.

Op dit moment hebben onze 2 gebruikers "standalone" licenties denk ik, Solidwork 2018 Premium.

Als ik het goed begrepen heb, bevat Solidwork Premium standaard PDM, toch? En om het serienummer te krijgen om PDM te installeren, moet ik contact opnemen met onze licentieprovider (visiativ), toch?

3) subsidiaire vraag, met betrekking tot het netwerk: als ik het goed begrepen heb, slaat PDM de gegevens op, maar elke gebruiker heeft een lokale kopie van de kluis, dus als hij werkt, is het lokaal, en het is pas wanneer solidwork gesloten is (of wanneer hij zijn werk opslaat?) dat de wijzigingen op de server worden doorgegeven? Dus het heeft geen zin meer om de werkplekken op te slaan (in ieder geval voor het vastewerkgedeelte)?

Alvast bedankt voor je antwoorden, en sorry voor de kasseien:)

Cdt

Een paar elementen voor punt n°3.
2 mogelijkheden:
- de werklast stelt u in staat om taken gedurende de dag uit te voeren: u hoeft de stations niet op te slaan;
- de belasting is groter, gebruikers kunnen niet overstappen naar de server (tenzij een tijdelijke opslagoperatie mogelijk is): er moet een back-up van de stations worden gemaakt.

Hallo

1- Pak hoeveel ruimte je hebt gebruikt voor huidige gegevens en verdrievoudig het van tevoren: 600 GB en ik heb een ruimte van 3 TB aan gegevens waarmee ik de toekomst kan zien

De kracht van de machine is belangrijk en beknibbel niet op de ram

2- Netwerklicenties worden toegewezen aan een server waarop de applicatie is geïnstalleerd die de licenties beheert

Geen licentiebeheer voor standalones, zie met Visiativ om ze indien nodig te transformeren.

3- PDM is archivering, dus de gebruiker controleert wat een kopie op de lokale locatie plaatst. Zolang het de wijzigingen niet archiveert, blijft het lokaal.

--------

Ik raad u ten zeerste aan om Visiativ hulp in te schakelen bij het instellen van uw PDM, omdat het een geweldig hulpmiddel kan zijn of het ergste van alles als het slecht is geconfigureerd

1 like

Ok, ik zal het direct zien met de visuele ondersteuning, dank je.