Solidworks 2019 Installatie

Hallo

Ik heb de update uitgevoerd van solidworks 2018 SP5 naar 2019 SP2, wanneer ik het probeer te openen, wordt dit bericht weergegeven.

De update naar versie 2019 van SolidNetWork License Manager is uitgevoerd op onze server.

Iemand een idee?

Bedankt

capture.png

Uw licentie moet beginnen met 9010, een serverlicentie. U moet dus in 2019 de solidworks-licentieserver updaten op de machine die als server dient. Deze is te vinden op de 1e pagina van de installatie, onder het kopje Server ;-)

1 like

Het is geüpdatet naar de 2019-versie, dat vind ik raar

Je hebt twee managerlicenties,  "de client" en  "de server".

Je moet beide updaten, en bij voorkeur de "server" voor de client".  Ik moest de client al verwijderen, omdat de "server" de installatie weigerde.

En op de server moet je de licenties activeren in (serverbeheer/Geavanceerde opties/ ingeschakeld)

Chtof

Na controle is de licentiemanager op de server in versie 2019, de licenties zijn geactiveerd, de "client" -manager is up-to-date, geïnstalleerd na de server, herinstallatie van solidworks is achter gedaan en ik heb nog steeds het bericht

Hallo.

Persoonlijk heb ik vanmorgen de 2019-versie geïnstalleerd. Ik heb een licentieserver.
Ik heb de update van de licentieserver op de server geïnstalleerd.
Daarna heb ik de stations geïnstalleerd. En daar, klein probleem, het bericht over dezelfde versie incompatibiliteit.
Ik ging terug naar de server, ik stopte de licentieserver, ik stopte de services met betrekking tot de licentieserver. Om af te maken heb ik alles opnieuw opgestart.

Alles werkt weer naar behoren.

Ik denk dat we ook voor u de services opnieuw moeten opstarten, zodat ze goed worden herkend.
Jerome

Heel erg bedankt Todesco, inderdaad heeft de herstart van de services het probleem opgelost