U moet dit navragen bij uw verkoper, maar het lijkt mij dat het niet langer mogelijk is om versies lager dan 2017 te downloaden.
Let ook op de compatibiliteit van de Windows-versie met de 2016 (https://files.solidworks.com/Supportfiles/Release_Notes/2016/French/relnotes.htm)
Op uw vraag [Moet ik SW2019 en 2021 verwijderen om 2016 te kunnen installeren?] Het antwoord is nee, verwijder ze niet. Volg aan de andere kant het installatieadvies van onze collega@stefbenozodat de verschillende versies niet op elkaars tenen trappen.
Als mijn bericht door iemand anders kan worden gebruikt.
Dan is het niet mogelijk om meer dan 2 versies tegelijk geïnstalleerd te hebben, dit is niet aan te raden.
Bovendien moet u tijdens een oudere installatie alle versies verwijderen om ze opnieuw te installeren, van de oudste naar de meest recente.
Om problemen met Visual C++-stuurprogramma's te voorkomen. Bedankt Stefbeno voor het advies.
Laatste punt, oudere versies hebben moeite om te werken op zeer recente pc's. Ik heb een Lenovo Workstation met een RTX3000 en SW 2016 is duidelijk niet bruikbaar.