Hallo
Is er in het visualiseren van matte/schaduw materialen zoals op 3dsmax of wrapper zoals op sketchup om een 3d object integratie op een foto te maken en dat het de schaduwen ontvangt zoals op de bijgevoegde foto, om de schaduwen op de grond te maken het wordt zelf gedaan, maar op een muur heb ik de truc niet gevonden.
Vriendelijke groeten
Stéphane
montage.jpg
Hallo @Stéphane
Laten we logisch blijven om uw probleem op te lossen.
Je schaduwen op de grond zijn logisch omdat ze het resultaat zijn van de projectie van alles wat met je oriëntaties te maken heeft en de kleuren van je verlichting in relatie tot je 3D-object.
In het geval van achtergrondafbeeldingen is het een flat mapping (zonder enig reliëf), dus je kunt in het beste geval alleen een projectie van een schaduw van je 3D-object op de muur hebben zoals op de vloer. Maar als u de lichten en uw oriëntaties verandert, verandert dit niet de schaduwen van het beeld die inherent zijn aan het beeld. Beelden die volledig onafhankelijk zijn van het 3D-object.
Er is een Afrikaans spreekwoord dat zegt: "de schaduw van de zebra is niet gestreept"
Als je dynamische schaduwen op je achtergrond wilt hebben, zou het landschap in 3D moeten zijn met een fotomapping (texturering) als een wrap van je 3D-decor. Zoals MODO 901 doet, en vooral MARI en natuurlijk 3dsmax en meer in het algemeen nurbs objecten wanneer ze worden aangekleed door native software of software van derden. Op dit punt zou je schaduwen op de achtergrond kunnen hebben, maar met grote kleurfouten op de schaduwen die te wijten zouden zijn aan de slagschaduwen. Daarom is er postproductiesoftware, maar hier raken we off-topic.
Ik hoop dat ik begrepen heb wat je wilt doen, anders bespreken we het.
Vriendelijke groeten
1 like
Hallo zozo_mp,
Ja, ik begrijp dat je niet om een schaduw kunt vragen op een foto met reliëf, daarom vroeg ik of er een uiterlijk was zoals op 3DSMAX of SketchUp om toe te passen op een object dat bijvoorbeeld de vorm van mijn muur zou hebben en deze vorm is niet zichtbaar wanneer deze wordt weergegeven, het ontvangt alleen de schaduwen.
Als bijlage is er het bestand dat ik heb gebruikt om te renderen dat we in mijn eerste bericht zien, de muur en de opmars die ik in grijs heb getekend, wordt alleen gebruikt om de schaduwen te ontvangen en er een te maken op mijn 3D-object, maar het is niet zichtbaar wanneer het wordt gerenderd.
Vriendelijke groeten
Stéphane
wrapper.jpg
1 like
Hallo Stéphane
Bedankt voor je feedback.
Ik moet nederig zeggen dat ik niet weet of Visualize weet hoe dat moet. Maar het is mogelijk, maar met basistexturen die gelijkmatig worden aangebracht, zoals het imiteren van een tapijt, stenen, stof, enz...
Dus als de textuurtoon uniform is, ja, dat doet het net als het oude systeem dat vóór 2018 op SolidWorks bestond: maar dan op 3D-objecten. Het is alsof je een 3D-object hebt dat je achtergrond is waarop je je textuur toepast. En ook je 3D object op de voorgrond. Vanaf dit moment worden de schaduwen gegenereerd op basis van uw verlichting, reflecties enz...
Aan de andere kant, als je ingewikkelde texturen wilt maken, zoals het pak van een soldaat met zakken en alle rotzooi die hij met zich meedraagt en daarbovenop de man die overal littekens heeft achtergelaten en getatoeëerd (zoals mannelijk), dan moet je een andere software gebruiken zoals degene die ik je vertelde "Foundry MARI". Er zijn er nog meer, maar die heb ik nog nooit gebruikt.
Kortom:
je moet een 3D-set maken die als achtergrond zal dienen en waarmee je een soort textuur kunt plaatsen (met alle schaduwen die je wilt, afhankelijk van de belichting. Het lijkt een beetje op westerse sets waar er maar één façade was omdat niemand achterom keek.
Op de voorgrond heb je je 3D-object, maar je weet hoe je dat moet doen.
Vriendelijke groeten
PS: Aan de andere kant begreep ik "is niet zichtbaar bij rendering" niet, is het omdat je het niet kunt doen of omdat je niet wilt dat het verschijnt.
Hallo zozo_mp,
Bedankt voor deze feedback, "is niet zichtbaar wanneer het wordt weergegeven", het is inderdaad omdat ik niet wil dat het verschijnt, de vorm wordt alleen gebruikt om de schaduwen te ontvangen, ik weet niet hoe ik moet uitleggen hoe het werkt, deze vorm is transparant voor de weergave en ontvangt alleen de schaduwen en verlichting die plotseling de indruk wekken op de achtergrondafbeelding te zijn.
1 like
Ok dank je dat ik het begreep (de weergave niet zichtbaar) ;-) als ik je verzeker ;-)
U kunt het onderwerp sluiten als u dat wilt, hierdoor hebben andere mensen toegang tot informatie over een bepaald probleem.
Vriendelijke groeten
Zz