Integreer gegevens van een kamerfamilie in MEP

Hallo, nogmaals, deze keer zou ik graag willen weten of het mogelijk is om gegevens en in het bijzonder tekst uit een familie van onderdelen te herstellen om deze in een tekening te integreren. Laat het me uitleggen, ik heb een 3D-ontworpen tank die ik op verzoek van de klant kan aanpassen dankzij een familie van onderdelen, die ook dient als een aanpassingsinterface en sommige van de gegevens in deze familie van onderdelen, met name de afwerkingen van het verkochte product (kleur, vernis, enz.) moeten op de tekening worden gezet die onder de verantwoordelijkheid van de klant valt. Het zou daarom nodig zijn dat wanneer de Excel-map wordt gewijzigd, de update ook op de MEP moet worden uitgevoerd. Het is me gelukt om het met cijfers te doen, maar niet met tekst

Hallo

Bijgaand is een schets van een tutorial die ik wilde maken voor de challenge. Maar dat is precies jouw vraag :slight_smile:

Configureer een tekstschets per pièces.docx familie (3,0 MB)

En dus hoeft u alleen nog maar te herinneren aan het onroerend goed dat in uw MEP is gekoppeld

1 like

@coin37coin
Dat is precies wat ik nodig had, dankzij het detail dat mijn familie van onderdelen wordt beheerd door een Excel-bestand en dat je " links " moet gebruiken om de waarden door SW te herkennen en ik weet niet hoe ik het moet schrijven

Voor meer precisie kan ik het materiaal van mijn stukken kiezen via de vervolgkeuzelijst (zie bijlage 1)
Annexe 1

en ik zou graag willen dat deze keuze wordt weerspiegeld in het schilderij dat in mijn tekening aanwezig is (zie bijlage 2)
Annexe 2
Wetende dat voor de dimensies ze worden ingevoerd in de excel gekoppeld aan globale variabelen die weer gekoppeld zijn aan eigenschappen die ik ophaal in mijn MEP

Hallo.

U kunt uw Excel-tabel met onderdelenfamilie koppelen aan uw MEP:
https://help.solidworks.com/2022/french/SolidWorks/sldworks/c_Design_Tables_in_Drawings.htm?verRedirect=1

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Zoals gezegd in het vorige onderwerp kan ik de deelfamilie zelf niet gebruiken, ik moet koppelingen tussen deze bestanden gebruiken zodat de tekst in mijn Excel-bestand kan worden gebruikt in de MEP, maar het is me niet gelukt om de tekst op dezelfde manier te laten reizen als voor de nummers