Ik vraag uw hulp omdat ik op een probleem stuit dat zeker eenvoudig op te lossen is.
Ik wil meubels maken die nogal geautomatiseerd zijn, en na veel pogingen gebruik ik de gelaste constructiefunctie die correct reageert op wat ik wil doen.
Waar ik vastloop is om de eigenschappen van lengte, breedte, dikte, materialen en massa gemakkelijk in de tekening te extraheren.
Ik kan de tabel met gelaste onderdelenlijsten of een stuklijst aanroepen, maar niet alle bovenstaande gegevens verschijnen automatisch.
Hoe kan ik een tabelsjabloon bewerken of maken?
Daarnaast is het mogelijk dat in de eigenschappen van de onderdelen, de eigenschappen Breedte, Materialen, Massa en Dikte automatisch en niet handmatig op elk onderdeel worden aangemaakt.
Bedankt yannick.petit voor deze elementen, tot nu toe is het ok.
Is het mogelijk om een lijst met aangepaste eigenschappen van gelaste onderdelen te maken, zodat u ze niet handmatig en onafhankelijk voor elk gelast onderdeel aan elk model hoeft toe te voegen?
En dan een gerelateerde tabel in de tekening aanroepen ?
Als ik het goed begrijp, moet je dan eigenschappen invullen in het profielbestand, ze vervolgens in het onderdeelbestand oproepen en ze weer in de tekening krijgen?
Is het mogelijk om het in het profiel gedefinieerde materiaal automatisch uit de onderdelen te recupereren?