Automatische aangepaste eigenschappen insluiten in een tekentafel

Hoi allemaal

Ik vraag uw hulp omdat ik op een probleem stuit dat zeker eenvoudig op te lossen is.

Ik wil meubels maken die nogal geautomatiseerd zijn, en na veel pogingen gebruik ik de gelaste constructiefunctie die correct reageert op wat ik wil doen.

Waar ik vastloop is om de eigenschappen van lengte, breedte, dikte, materialen en massa gemakkelijk in de tekening te extraheren.

Ik kan de tabel met gelaste onderdelenlijsten of  een stuklijst aanroepen, maar niet alle bovenstaande gegevens verschijnen automatisch.

Hoe kan ik een tabelsjabloon bewerken of maken?

Daarnaast is het mogelijk dat in de eigenschappen van de onderdelen, de eigenschappen Breedte, Materialen, Massa en Dikte automatisch en niet handmatig op elk onderdeel worden aangemaakt.

Open voor alle goede en beste ideeën!

Bedankt

1 like

Hallo

Kunt u een schermafdruk van uw stuklijst plaatsen? 

Goedenavond

De eigenschappen van onderdelen in gelaste constructies kennen.

1. Klik met de rechtermuisknop op de mechanisch gelaste rail --> Eigenschap

2.  Lengte eigenschap

Gelaste werkstuktafel invoegen

Selecteer Aangepaste eigenschappen

Voor het materiaal is het mogelijk om één materiaal per carrosserie of op de complete set te plaatsen

Om lichamen aan te trekken

Klik met de rechtermuisknop op de hoofdtekst

Bijgevoegd is een  tekening

mecanosoude.slddrw
4 likes

Het onderdeelbestand

mechanosoude.sldprt

en de inhoudsopgave

table_mecanosoudees.sldwldtbt

Bent u op zoek naar?

Goedenacht

Yannick

Hier is een zeefdruk van de tekening en de eigenschappen die ik gebruik 

sw1.png

Bedankt yannick.petit voor deze elementen, tot nu toe is het ok.

Is het mogelijk om een lijst met aangepaste eigenschappen van gelaste onderdelen te maken, zodat u ze niet handmatig en onafhankelijk voor elk gelast onderdeel aan elk model hoeft toe te voegen?

En dan een gerelateerde tabel in de tekening aanroepen ?

Bedankt

Ik stuur je de bestanden, het is misschien eenvoudiger 

meubels.slddrw

Ik kom tot een paar van de tijden, maar ik kan gemakkelijk verbeteren en herhalen. 

meuble_modele.sldprt

en de tafel

meubels.sldwldtbt

@j.lemoine, gebruikt u de ISO-basisbestanden voor uw gelaste constructie? 

Vaak worden de bestanden geparametriseerd om aan de specifieke behoeften van het bedrijf te voldoen.

Hallo

Ik heb solidwokrs 2017, ik kan je bestanden niet openen.

U kunt metadata toevoegen aan het profielmodel. Die van solidworks zijn te vinden in je installatiemap. Voor mijn geval:

C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\lang\english\weldment profiles\iso.

Als u solidworks-profielen aanpast, raad ik u aan om een map buiten de installatiemap te maken om de gewijzigde bestanden te overschrijven.

Als voegt u het planbestand toe met de toevoeging van metadata aan het profielmodelbestand

CDLT

mecanosoudure.zip

Hallo g.bevers

Nee, ik gebruik bestanden die ik zelf heb gemaakt, de dikte van het gewenste paneel, ik pas de afmetingen achteraf aan.

Ik zou in meer detail kunnen kijken naar de parameters van gelaste constructieprofielen

Yannick.petit, jammer voor de bestanden, ik ben in 2019

Hoe noem je metadata? 
bedankt voor de bestanden, ik zal het morgen in detail bekijken

De profielen die ik heb gemaakt, staan in een andere map dan de basisprofielen en de sw-installatiemap

Ik had het over de eigenschappen die in het  bestand zijn ingebed.

Bestand --> Eigenschappen

In mijn profielmodelbestand heb ik de Franse aanduiding toegevoegd. Naam van de woning  DESIGNATION_FR

Alle eigenschappen die in het model zijn gespecificeerd, kunnen worden geëxtraheerd in de stuklijst van gelaste onderdelen. 

1 like

Geweldig, bedankt voor de bestanden,

Als ik het goed begrijp, moet je dan eigenschappen invullen in het profielbestand, ze vervolgens in het onderdeelbestand oproepen en ze weer in de tekening krijgen?

Is het mogelijk om het in het profiel gedefinieerde materiaal automatisch uit de onderdelen te recupereren?

Ik blijf deze optie zoeken en optimaliseren

In mijn eerste post heb ik aangegeven hoe je het materiaalprofiel  per profiel kunt invullen.

Als je wilt dat het automatisch gaat, moet je per profiel een materiaalvariabele aanmaken.

Zoals wat

vierkant profiel 20x20x2  Aluminium

Vierkant profiel 20x20x2 RVS ......

Yannick

Ja, we vullen de eigenschappen in het profielbestand in en we halen de eigenschappen op in de tekening

Hallo 

Heb je je probleem opgelost naar aanleiding van onze feedback?

Cdlt

Yannick