Integreer de massa van de lasnaden

Hallo

Bij het ontwerpen van een testinstrument dat representatief is voor de werkelijkheid, probeer ik een nauwkeurige massa en zwaartepuntcoördinaten (CoG) te verkrijgen.

Hoe vul je het materiaal en de lineaire massa in kg/mm (ik heb een telraam gevonden) goed in, op de eigenschappen van de "Lashoes", zodat de functie "Grondeigenschappen" een massa- en CoG-coördinatenresultaat teruggeeft dat rekening houdt met de lasnaden?

Dank u voor uw hulp,

Kanton Seb

doc1.docx

Hallo

Ik zie alleen de verklaring bij de lastafel maar die is blijkbaar alleen zichtbaar (toegankelijk) in de MEP.

Aan de andere kant weet ik in het Europees Parlement niet of je het CG kunt hebben, inclusief de incidentie van lasnaden. Normaal gesproken zou dit het moeten geven.

Maar in uw beeld, vanaf het moment dat u aangeeft de massa van de lassen weer te geven, betekent dit dat het zwaartepunt er rekening mee houdt. Trouwens, je hoeft alleen maar het display aan en uit te vinken om te zien of er verschillen zijn of niet. Het zou logisch zijn dat het zwaartepunt rekening houdt met de massa van de lassen.

Je moet op je hoede zijn voor de vertaling van het Amerikaans naar het Frans, met het verschil in taal tussen "toon de massa" en "houd rekening met de massa van de koorden", of, in korte  versie,  "prendre masse cordon", het feit dat het wordt weergegeven, zegt niet of het ze al dan niet in de berekening opneemt.

Vriendelijke groeten

1 like

Er is geen verandering in massa, noch verandering in de coördinaten van de CoG door dit vakje aan of uit te vinken (dat is de reden voor mijn vraag).

doc1.pdf

Verdomd!

Maar ik zie dat de standaardwaarde "ruw" is, kijk of er een andere keuze is dan de standaard.

Nu heb ik geen SW bij de hand

Vriendelijke groeten

F****, het idee was erg goed, maar er is geen effect.

capture.png

Dus daar

mijn tang bij de kat    Sorry

Vriendelijke groeten

PS: je moet de vraag aan de hotline stellen, want ik kon zelfs op de Amerikaanse forums niets vinden.

Om ervoor te zorgen dat de toevoeging van een lasrups invloed heeft op de grond en de coördinaten van het CoG, moet de functie van de hoeklassen en niet de functie van de lasnaad worden gebruikt.

Met dank aan Visiativ voor de steun.

capture.png
2 likes

Hallo @carseb

Hartelijk dank voor deze waardevolle feedback.

SW-ontwikkelaars zijn een beetje lui geweest om op het punt te komen om onderscheid te maken tussen lasnaden, die normaal gesproken alle typen omvatten, inclusief platte  lassen (inclusief overlappende platen en gelast aan de rand van de dikte).

Pas dus op voor lassen die geen hoeklassen zouden zijn en waarmee geen rekening wordt gehouden (en zelfs dan valt nog te bezien, want het selecteren van hoeklassen zegt niet dat er geen rekening wordt gehouden met de andere.)

We zouden een model moeten maken om de uitzonderingen te zien.

Vriendelijke groeten