De bestandsnaam insluiten in de eigenschappeneditor

Hallo

Ik wil de naam van het bestand toevoegen dat wordt voorafgegaan door het pad in het eigenschappenvenster?

Vandaag lukt het me om de naam terug te krijgen met:

<Control Label="FileName" PropName="Textbox19" ApplyTo="Global" Type="TextBox" ReadOnly="False" DefaultValue="SW-File Name" Mode="SWProperty" />

Aan de andere kant heb ik veel variabelenamen  geprobeerd, zoals "Mapnaam" ... maar ik kan het niet.

Bedankt.

A+

Bewerken; Het is me gelukt door een hoog streepje te zetten:

<Control Label="PATH" PropName="Path" ApplyTo="Global" Type="TextBox" ReadOnly="False" DefaultValue="SW-Folder Name" Mode="SWProperty" />

Aan de andere kant kan ik de 2 niet samenvoegen?

Hallo 

Wil je absoluut het bestandspad in de eigenschappen hebben, of zou het voldoende zijn om deze informatie in een annotatie (voor een tekening) te hebben?

Op dit moment, behalve met een macro, zie ik niet hoe ik deze informatie in de eigenschappen kan toevoegen. Als u echter de macro wilt:

Option Explicit

Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Dim swModel As SldWorks.ModelDoc2
Dim config As SldWorks.Configuration
Dim cusPropMgr As SldWorks.CustomPropertyManager
Dim custPropType As Long
Dim FieldType As Integer
Dim customProp As CustomPropertyManager
Dim PathPlan As String

Sub main()
    FieldType = 30
    Set swApp = Application.SldWorks
    Set swModel = swApp.ActiveDoc
    Set config = swModel.GetActiveConfiguration
    Dim swCustProp As CustomPropertyManager
    Dim swModelDocExt As ModelDocExtension
    Dim bool As Boolean
    Set swModelDocExt = swModel.Extension
    Set swCustProp = swModelDocExt.CustomPropertyManager("")
    PathPlan = swModel.GetPathName
    bool = swCustProp.Add3("Chemin Fichier", FieldType, PathPlan, swCustomPropertyAddOption_e.swCustomPropertyDeleteAndAdd)
End Sub

Als u deze informatie aan een notitie in een tekening wilt toevoegen, kunt u ook een eigenschap aan een notitie koppelen. (Zie pj)

ajoutpathdansnote.png

Hallo

Bedankt voor het antwoord, maar nee, ik moet het opnieuw bewerken om het in een attribuut te zetten dat alleen "pad/naam" zal bevatten.

Ik kan de lijst met variabelen of eigenschappen die kunnen worden gebruikt niet vinden?

Weet u of u velden kunt samenvoegen?

A+

Hallo

Waarom gebruikt u niet de tool "SmartProperties" van myCADtools? Deze tool maakt het onder andere mogelijk om eigenschapswaarden samen te voegen (een functie die de SW-eigenschapseditor niet toestaat).

Vriendelijke groeten

Het is oké dat ik het heb gevonden, 

Zet dit in de waarde van uw woning:

$PRP:"SW-mapnaam (mapnaam)"$PRP:"SW-bestandsnaam (mapnaam)"

Super.... behalve dat ik een verkeerde zet moet maken en het werkt niet.

Hieronder is wat ik heb getypt.

<Control Label="PATH" PropName="Path" ApplyTo="Globaal" Type="Tekstvak" ReadOnly="False" DefaultValue="$PRP:"SW-Mapnaam(Mapnaam)"$PRP:"SW-Bestandsnaam(Mapnaam)"" Mode="SWProperty" />

Of heb ik het mis?

Bedankt.

Hallo

Probeer het volgende: 

$PRP:{SW-Mapnaam}

Dsl Ik heb een fout gemaakt, ik ben MODEL vergeten in de bestelling!!

$PRPMODEL:"SW-mapnaam"

Zodra de code in uw vastgoededitor is geplakt, verschijnen het pad en de naam automatisch in de MEP.

Typ gewoon wat ik je gaf in de waarde van je eigendom:

$PRP:"SW-mapnaam (mapnaam)"$PRP:"SW-bestandsnaam (mapnaam)"

(Zie pj)

proprietepath.png

Hallo

Vervang uw lijn:

<Control Label="PATH" PropName="Path" ApplyTo="Global" Type="TextBox" ReadOnly="False" DefaultValue="SW-Folder Name" Mode="SWProperty" />

Bij:

<Control Label="PATH" PropName="Path" ApplyTo="Globaal" Type="Tekstvak" ReadOnly="False" DefaultValue="SW-Folder Naam"$PRP:" SW-Bestandsnaam" Mode="SWProperty" />

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Hartelijk dank, het werkt perfect.

A+

Hallo

Nog een laatste kleine vraag: waar vinden we  de namen van de beschikbare variabelen en de "grammatica".

Is het mogelijk om een standaardwaarde in een ComboBox te zetten?

Of volgt het de regels van een bepaalde taal, a priori XML?

Want om te zien, heb ik geprobeerd de "" te vervangen " met dubbele aanhalingstekens en het werkte niet meer...?

Bedankt

A+

Hallo

Juist omdat aanhalingstekens niet werken, moeten we " In plaats daarvan, en dit geldt voor alle tekst die aanhalingstekens bevat in de attribuutwaarde in XML-bestanden, wat het geval is bij het .prtprp-bestand, worden aanhalingstekens gebruikt om attributen te omringen.

Vriendelijke groeten

A priori is er geen standaardwaarde mogelijk op comboboxen.

En voor de lijst met eigenschappen, zie hier.

Vriendelijke groeten

Hallo

Bedankt voor deze informatie, maar ik ben verrast, in de lijst met eigendommen heb ik de indruk dat u de namen van eigendommen in het Engels of in het Frans kunt invoeren...?

Ik heb nog een laatste klein probleempje, ik wil graag de naam van het bestand met de extensie ".sldprt" weergeven, maar ik kan de juiste syntaxis niet vinden....?

Bedankt.

A+

Hallo

Ik heb niet getest op Engels of Frans, van mijn kant heb ik de eigenschappenpaletten lange tijd niet meer gebruikt, maar in die tijd was het systematisch in het Engels.

Voor de toevoeging van de extensie kon ik geen overeenkomstige eigenschap vinden, maar het is mogelijk door een teksteigenschap te maken die de gewenste waarde bevat volgens het geladen eigenschappenpalet (.prtprp- of .asmprp-bestand) en deze vervolgens aan te eenschakelen met de SW-eigenschappen zoals in het onderstaande voorbeeld:

<GroupBox Label="Zone de groupe" PropName="Zone de groupe2" DefaultState="Expanded">
<Control Label="Extension" PropName="Extension" ApplyTo="Config" Type="TextBox" DefaultValue=".sldprt" Mode="text" />
<Control Label="Nom Complet" PropName="NomComplet" ApplyTo="Config" Type="TextBox" DefaultValue="SW-Folder Name&quot;$PRP:&quot;SW-File Name&quot;$PRP:&quot;Extension" Mode="SWProperty" />
</GroupBox>

Vriendelijke groeten

Hallo

Sorry dat het niet werkt alsof het "extensie" niet als een systeemvariabele beschouwt.

Hoe doe je dat?

Een andere vraag, wat is een andere oplossing voor het invullen van de § attributen?

Tegenwoordig werken we met een "in-house" macro, waarin we de attributen invullen, aan de andere kant moeten we het onderdeel of de assemblage openen die we willen vullen.

Om deze reden leek het eigenschappenpalet interessant omdat het het mogelijk maakte om de onderdeelattributen direct in de assemblage in te vullen (comfort)...

Bedankt.

A+

Hallo

Raar dat het niet werkt:

Open het palet en voordat u op "Toepassen" klikt:

De berekening wordt niet gemaakt.

Nadat u op "Toepassen" hebt geklikt:

De berekening is goed gedaan.

Test gedaan door het onderdeel in SW te openen en ook direct door het onderdeel in de assemblage te bewerken.

Heb je Mode="Text" aan het einde van de regel gezet die de eigenschap "Extension" definieert?

Op de vraag " wat is een andere oplossing voor het invullen van de § attributen? ", is het door een zelfgemaakt programma waarin ik SW-eigenschappen en vele andere dingen beheer.

Vriendelijke groeten