Integratie van een onderdeel in een Creo-assemblage

Nog steeds in mijn herstudie van Creo. Is het mogelijk om een stuk te openen, in een assemblage te gaan en een reeds open stuk op te nemen? Of moet je het per se uit je opslagmap gaan halen?

Hallo

Als de kamer open is, moet je naar het "bestand" gaan: In sessie

S.B

2 likes

Bedankt voor je answers@s.b

Aan de andere kant, als ik doe wat je me zegt, heb ik niet alleen de kamers open.

Als ik een assemblage open + een onderdeel dat ik erin wil monteren bijvoorbeeld. Door op "in sessie" te klikken, heb ik alle onderdelen van de assemblage die daar ook voorkomen. Ik moet dus nog zoeken naar het onderdeel om in elkaar te zetten.

Tenzij ik een optie heb gemist?

Nee, dat klopt, "in sessie" komt overeen met alle onderdelen en samenstellingen die tijdens de sessie zijn geopend of geladen. Dus als je een assemblage opent, zijn de onderdelen die er zijn, geladen wanneer ze worden geopend.

1 like

Ja, je hebt alles wat geopend is.

Als je te veel stukken hebt om je weg te vinden, kun je in het vak "Bestandsnaam" onderaan een stuk van de bestandsnaam typen.

Bijv.: *hoofdstel*

Je zult zien dat de stukken met het woord hoofdstel verschijnen.

S.B

Nou, ik heb niet echt de juiste oplossing gevonden. Maar de oplossing van @S.B. komt er het dichtst bij in de buurt (ja, het kostte me wat tijd om alles ^^ te testen)

Kortom, het enige  dat u nog hoeft te doen is wachten op Creo 3 en hopen dat het deel zal uitmaken van de verbeteringen!

2 likes

Hallo

Ik ben op Creo 3 en er is geen optie die je zoekt.

Er is geen verschil tussen Open en Sessie.

Je hebt ook het gebied "Zoeken" in de rechterbovenhoek dat interactiever is en geen ster nodig heeft.

Hoe voelt het anders om eindelijk te zijn overgestapt op echte CAD-software? ;)

S.B

2 likes

Oh nee, mijn hoop is vervlogen.

Ja, ik zag voor het zoekvak. Het is inderdaad nogal praktisch

Ik word er gek van!!

Hoe leuk ik Creo ook vind voor het oppervlak .... Hoezeer ik ook bug, ik heb moeite om mijn draai te vinden (dat is hoe het is om gewend te zijn aan software!!). En ik vind het niet ergonomisch in de updates: het aantal keren dat ik een wijziging aanbreng, ga ik naar mijn dwg en zie ik het niet verschijnen. Dan vergeet ik niet om op "update" te klikken. Ralala ^^

En dan heb ik de apparatuur die niet op zijn plaats zit, wat niet helpt! Maar blijkbaar heb ik over een kleine maand een racebeest. Dus ik neem mijn pijn met geduld

1 like

In welke versie zit je?

Op de 3 ga ik van het ene raam naar het andere via de vensterbalk, zonder dat ik het raam hoef te activeren.

Creo 2.

Haaa, dat gaat goed komen. Ik gebruik het vrij regelmatig, naast het overschakelen van het ene raam naar het andere. Kun je een schets ook in beide vensters tegelijk bewerken?

Ik heb Creo 2 niet gebruikt. Ik ging rechtstreeks van Wildfire 5 naar Creo 3.

De schets, je kunt er maar één openen.

Het is niet mogelijk om 2 schetsen tegelijk te bewerken.

Aan de andere kant, als je wilt, en ook op creo 2, kun je je schets in de assemblage wijzigen.