Interface die naadloos wordt

Hoi allemaal

Ik heb een klein probleem dat ik niet kan oplossen, wanneer ik een 3D-schets wil maken, een nieuw onderdeel in een assemblage wil maken of een stuklijst wil maken. De Solidworks-interface wordt transparant (zie PJ, het is veelzeggender)

Om terug te gaan naar de oorspronkelijke moet ik de 3D-schets verlaten, een nieuw onderdeel maken of een nieuwe nomenclatuur invoegen.

Is iemand dit probleem ooit tegengekomen?

Ter informatie:

Solidworks 2012 x64 editie

PC-configuratie:

• Windows 7 64-bits
  • Intel Core i5 2,8 GHz
  • 8 GB werkgeheugen
  • NVidia Quadro FX 3800

Bedankt voor je hulp!

•  

avec_ajout_nomenclature.jpg

Hallo

Ik denk dat dit je overkomt als je in een assemblage zit en je wilt een onderdeel in context maken.

In dit geval wordt de assemblage standaard transparant gemaakt, maar u kunt dit aanpassen (en de transparantie verwijderen) door naar de algemene opties te gaan, in het gedeelte Weergave.

Sorry, maar je afbeelding spreekt niet voor zich. Het antwoord komt mogelijk niet overeen met uw verwachtingen.

Vriendelijke groeten

options.png
2 likes

Bedankt voor de feedback, mijn beeld is inderdaad niet erg veelzeggend...

Maar ik begrijp wat je bedoelt maar het betreft alle onderdelen van Solidworks (Deel, Montage, Tekening).

In feite wordt het hele raam transparant.

Hallo weer,

Dan kan het een probleem zijn met het stuurprogramma van de grafische kaart dat moet worden bijgewerkt.

Ga naar de SOLIDWORKS-website om de versie van het gevalideerde stuurprogramma te zien.

Aan de andere kant ben ik bang dat de geschiedenis niet ver genoeg teruggaat in de versies! ;-) omdat uw combinatie SW2012/Windows7/NVidia QuadroFX3800 mogelijk niet in de resultaten voorkomt.

Vriendelijke groeten

4 likes

Dat is inderdaad de reden waarom ik de configuratie van de pc had gezet, helaas al de opmerking gemaakt aan mijn baas voor de vernieuwing van het computerpark maar helaas voorlopig niet in de projecten

Als het pas onlangs is verschenen, gaat u naar de Windows-updategeschiedenis, er is mogelijk een update van het grafische stuurprogramma die onverwachts is verlopen.
Als dit het geval is, is het normaal gesproken mogelijk om terug te gaan.

3 likes

Eerlijk gezegd realiseerde ik het me pas toen ik de 3D-schets een keer moest gebruiken. Sindsdien zijn er dus nogal wat Windows-updates geweest. De grafische kaart is up-to-date en ik heb geprobeerd de instellingen van de kaart te wijzigen, maar niets helpt...

Misschien een herinstallatie van Solidworks in de fabrieksinstellingen? Maar ik ben nu al bang voor de gascentrale die het kan genereren...

Bedankt voor je feedback!

Ik geloof niet echt in de restauratie van SW.

Ik stel me voor dat je al bent gestopt en vervolgens je machine hebt gestart...

Heb je een collega met dezelfde grafische kaart?
- Heeft hij het probleem ook?
- Heeft het dezelfde driver?
- Heb je een back-up van de huidige driver? Zo ja, dan kunt u proberen terug te keren naar de vorige versie van het stuurprogramma.

De laatste versie die beschikbaar is op de website van Nvidia (https://www.nvidia.fr/download/driverResults.aspx/70503/fr) dateert uit 2013, het is 331.82.
Je kunt altijd proberen het te installeren (als het niet degene is die je hebt), omdat we terug kunnen gaan (nog steeds een extra herstelpunt doen).

Anders misschien van toepassing op Porsche...

Heeft u de aanbevelingen voor Windows-instellingen opgevolgd (wijziging van registersleutels, vergroting van virtueel geheugen, enz.)?

Ik heb de wijzigingen onlangs aangebracht (nieuwe SolidWorks-gebruiker) en het is duidelijk beter ...

Oeps... met het opzetstuk....

ralentissement_sw.pdf