Storing

Hallo

Ik gebruik vaak de functie "Interferentiedetectie" om mijn assemblages te controleren. Zeer handig hulpmiddel! Aan de andere kant vind ik vaak foutieve resultaten omdat het interferentie detecteert tussen twee samenvallende onderdelen (terwijl het opzettelijk is), interferentie met de schroeven (wanneer het opzettelijk is). Is er een parameter die moet worden gewijzigd om dit type resultaat niet langer te hebben?

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten.

Fred

Hallo 

Voor toeval, kijk naar optie >behandel een toeval als interferentie.

Voor de schroeven (met de eigenschap "IsFastner") kijk je bij de optie >maak een schroefmap aan.

(optie is die op het tabblad Interferentiedetectie) 

4 likes

Hallo;

Er is een selectievakje "Uitgesloten componenten": deze parameter stelt u in staat om componenten te negeren met hun IsFastener-eigenschap (Aangepaste of Configuratie-eigenschap) gelijk aan "1"
Erg handig voor bibliotheekelementen die meestal worden uitgesloten (zoals bouten).

> Solidworks Help: Detectie van interferentie

Anders is het altijd mogelijk om bepaalde componenten handmatig uit te sluiten via het selectievakje in de detectietool.

Opmerking: De waarde IsFastener wordt ook gebruikt voor de optie "Bevestigingsmiddelen uitsluiten" in de secties Tekeningen.

Vriendelijke groeten.

6 likes

SPAM ALERT klik niet op het bericht geschreven met Engelse    woorden Profiel niet ingevuld, enz...

Bedankt, Zozo_mp, het aanstootgevende bericht is gemeld aan de moderators en .... is verwijderd.

2 likes

[HS aan]

Hallo @Maclane 

Het was een interferentie ;-)   hihihi      Paf! Spam is een puinhoop!

{HS /UIT]

2 likes

Hallo

Mijn logica zou meer zijn om te hebben "behandel een toeval niet als een inmenging", want als ik een toeval in mijn vergadering zet, is het mijn wil, terwijl een inmenging over het algemeen niet vrijwillig is.

Fred