Intervallen tussen twee assemblagecomponenten

Hoi allemaal

Ik zou graag willen weten of er een truc of functie is om waarden (intervallen) van afstanden tussen twee componenten (hoekig of lineair) te verbieden.

Voorbeeld: een mechanische slag tussen twee delen die tussen 150 mm en 450 mm moet liggen - het doel is om een vaste waarde in te voeren (en niet vrij zoals de vrije schuifbeperking), maar dat deze waarschuwt of verbiedt de waarde die buiten het interval wordt ingevoerd.

Ik heb geprobeerd Excel-functies toe te passen in " Vergelijking ", maar zonder resultaat.

Bedankt.

Het is mogelijk een sensor te definiëren die controleert of de lengte tussen de gedefinieerde waarden ligt en als dat niet zo is, geeft hij een foutmelding weer. (Geen verbod)

Hallo

Bedankt voor deze feedback,
Ik zal proberen deze oplossing toe te passen,
Is het mogelijk om een fysieke melding te maken (bijvoorbeeld een pop-up)?

Hallo

Het is ' limietafstand ' in lineair: je stelt een dimensie in tussen twee limietwaarden (met SW-waarschuwing als je de limieten van de limieten wilt overschrijden).

Mogelijk is het equivalent in hoek.

6 likes

Hallo

Voor de hoeken is het hetzelfde, maar in plaats van een afstandswaarde (in rood hieronder) moet je een hoekwaarde (in groen hieronder) invullen. De grenzen zijn in de twee gevallen die in de velden hieronder in blauw zijn omcirkeld.

2 likes