Uitvinder: Symmetrische componentbeperkingen

Hallo

In een assemblage onder uitvinder, wanneer ik een symmetrisch onderdeel maak (zonder een onderdeel te maken omdat het uit te balanceren onderdeel ook symmetrisch is), wordt de bewerking correct uitgevoerd. Aan de andere kant, als ik bijvoorbeeld een lengte verander, is het symmetrische deel dat niet.

Bijvoorbeeld een buis met 2 gaten op een afstand van 200 mm van elkaar. In de eerste plaats ik een schroef en maak ik een symmetrische versie voor de andere. Als ik de hartafstand verander naar 250 mm, volgt het met beperking gemonteerde deel maar het symmetrische deel niet.

Op solidworks heb ik dit probleem niet... Ik ben vast vergeten een vakje aan te vinken, maar ik heb niets intuïtiefs gevonden.

Bedankt

In plaats van een symmetrisch onderdeel te maken, is het beter om het onderdeel weer in elkaar te zetten.

Ja, dat is wat ik deed, maar ineens begrijp ik duidelijk het nut van de symmetrische componenten niet, functie....

Of ik begreep ook niet hoe ik de functie correct moest gebruiken met Inventor, of het is een zwarte vlek van Inventor (vergeleken met bijvoorbeeld SW, dat het probleem heel goed aanpakt, zelfs als het oefening vereist).

Als ik een echte symmetrie te doen heb, maak ik liever een afgeleid stuk.

Een beetje laat, maar ik bevestig dat het een zeer zwarte vlek is (er zijn anderen) van Inventor in vergelijking met SW.