Hallo
Op Inventor 2012 wil ik een aangepast onderdeel maken zonder door de bibliotheek te gaan:
Ik wil graag de algemene weergaven gebruiken om de grootte van mijn kamer te vergroten zonder dat dit invloed heeft op mijn deelbestand.
Enig idee?
Hallo
Op Inventor 2012 wil ik een aangepast onderdeel maken zonder door de bibliotheek te gaan:
Ik wil graag de algemene weergaven gebruiken om de grootte van mijn kamer te vergroten zonder dat dit invloed heeft op mijn deelbestand.
Enig idee?
Hallo
Als je het hebt over "via de algemene aanzichten", heb je het dan over de aanzichten van de tekening van de kamer?
Ik begrijp niet helemaal wat je wilt doen
In een set, met behulp van representaties>positie, zou ik de lengte van een steel willen veranderen.
Voor mij is het niet mogelijk, deze functie wordt gebruikt om een beperking in een assemblage te beheren, of de zichtbaarheid van een onderdeel maar niet een eigenschap, daarvoor zou je configuraties moeten maken
Hulp bij uitvinders: http://help.autodesk.com/view/INVNTOR/2012/FRA/?guid=GUID-C728DFAC-1B45-4879-A004-45A8DC991954
Een voorbeeld van gebruik : https://www.youtube.com/watch?v=uHwm9pqRT-A
Want als ik het goed begrijp, wilt u de lengte van een onderdeel wijzigen, maar zonder dat dit invloed heeft op het onderdeelbestand, dus wilt u de lengteafmeting van dit onderdeel wijzigen?
Ik stel voor dat je ons je stuk mailt voor meer begrip of om ons screenshots te maken
Is er geen SolidWorks-achtig vergelijkingssysteem in Inventor? Want met zo'n systeem kun je zonder problemen de waarde van een dimensie wijzigen en heeft het geen invloed op het onderdeelbestand.
Ja absoluut, maar voor mij geldt dat zodra je de waarde van een muntprijs verandert, je de munt wijzigt of ik begreep het verzoek niet....
U kunt inderdaad de dimensie wijzigen met een vergelijking, maar u moet het bestand opnieuw opslaan.
In mijn hoofd is de enige manier waarop ik kan zien, het maken van configuraties
Dit is een adaptieve deelfunctie die ik wil creëren voor een studie.
Ik kan dit doen, maar door stukken te maken die ik alleen tentoon stel op basis van de vraag. Aangezien er maar één dimensie is die verandert, vroeg ik me af of er een eenvoudigere oplossing was.
Dank u allen
Dus een eenvoudige oplossing die ik u voorstel:
Ga in je onderdeelbestand (.ipt) naar instellingen (fx):
Vervolgens "voeg een numerieke waarde toe":
U hebt zojuist een gebruikersinstelling gemaakt.
Nu moet je het configureren, hier heb ik "lengte" gezet
Klik vervolgens met de rechtermuisknop op het vergelijkingsvak en klik op "meerdere waarden maken":
Hier kunt u verschillende waarden invoeren :
Ten slotte moet u deze aangepaste eigenschap koppelen aan een parameter van het model door de exacte naam van de gebruikersparameter in het vergelijkingsvak van de te controleren parameter te schrijven :
Het is oké, alles is verbonden!