Een vlak al dan niet omkeren via een vergelijking

Hoi allemaal

Ik zou graag willen weten of ik (via aangepaste eigenschappen of vergelijking) de " offset-inversie " box in een vliegtuig kan controleren:

Dit plan is in een assemblee.

Bij voorbaat dank.

Hallo @C_GAIO

Ik weet niet of het mogelijk is of niet (ik zou nee zeggen, maar we kunnen verrast zijn!)
Aan de andere kant, uit ervaring, is het het soort behoorlijk verwarde vergelijking die nooit in de gewenste richting gaat

Heb je niet de mogelijkheid om je afstand te beheren en tegelijkertijd deze verandering van richting te vermijden? Wat wil je precies gaan doen?

1 like

Hallo;
Het besturen van de box is niet zeker, maar het rijden van de kansen is hoogstwaarschijnlijk mogelijk.

Vriendelijke groeten.

1 like

De kans ja, maar het lijkt mij niet dat Solidworks negatieve waarden accepteert. Het is dus ingewikkeld om het om te keren

Hallo

Om de kust te rijden is dit voor mij geen probleem, maar het is wel het geval.
Ik werk in de lay-out.
Ik heb een referentievlak dat zal worden vastgezet en in relatie daarmee zou ik ofwel een deur " deksel " of een " uitsparing " hebben:

Ik probeerde eerst voor de negatieve kansen, maar het werkt ook niet.

Het eenvoudigste zou bijna zijn om voor jezelf een plan te maken om de negatieve waarde (van 0 tot XXX) te beheren en vervolgens vanuit dit plan te beginnen om de gewenste totale waarde in te voeren

Als ik niet anders kan, doe ik het zo, of drijf ik schetsrelaties aan.

Hallo @C_GAIO

Om je probleem op te lossen, kun je in feite gewoon een dimensie maken tussen het referentievlak en het verste (bovenste) segment van je rechthoek, die je al lijkt te hebben met de dimensie (820). Aangezien deze kansen altijd positief zijn, hoef je alleen maar een variabele "DEC_B" te maken en de kansen (820) te verhogen met een vergelijking van het type = 820 + " DEC_B ".   Om de richting van de offset om te keren, kent u een negatieve waarde toe aan DEC_B.
Natuurlijk moet de waarde (820) gelijk zijn aan een waarde die jouw rechthoek op het vlak zet als de offset 0 is.

1 like

Hallo

Ik zal eigenlijk een plan maken om met de negatieve beoordeling om te gaan.
Dank u allen voor uw hulp.

1 like