Omkering van DraftSight-selectie

Hallo allemaal, ik zou graag willen weten of iemand weet hoe ik objecten in Draftsight of AutoCAD kan deselecteren. Bij het maken van een selectie selecteer ik soms regels die niet horen bij het object dat ik wil verplaatsen... Bedankt en tot ziens A+

Hallo Batch123

Om objecten in Draftsight te deselecteren, hoeft u alleen maar de ongewenste objecten opnieuw te selecteren door de SHIFT-toets ingedrukt te houden.

Fijne dag

5 likes

Met tuto.com kun je een tutorial van 20 studiepunten hebben die ons de basis van deze software leert.

Als je Autocad niet kent, zul je het moeilijk hebben om het onderwijs te volgen.

Hallo, in Autocad (oude versies waar het toetsenbord veel werd gebruikt), selecteer je je objecten in het wild om ze te verplaatsen en typ je op je opdrachtregel "R" (Verwijderen) en klik je vervolgens op alle objecten die je wilt verwijderen. Om meer toe te voegen is het "A" (Toevoegen). Super praktisch wanneer je snel wilt gaan met ingewikkelde tekeningen.

Hallo

Naar mijn mening zijn er 2 objectsensormodi.

De eerste: in een selectiegebiedformaat van rechtsonder naar linksboven.

Dit selectiegebied gaat alle lijnen selecteren die in dit gebied komen.

De tweede: door een selectiegebied te vormen van linksboven naar rechtsonder.

Dit selectievak selecteert alleen de lijnen (of segmenten) die in dit vak beginnen en eindigen.

Deze laatste manier van doen, zal je aantal ongewenste objecten al sterk beperken.

Je hebt ook de mogelijkheid om blokken met objecten te maken, wat erg handig zal zijn, zodat je de manipulatie niet steeds opnieuw hoeft te herhalen. Maar ook lagen, die je al dan niet kunt laten zien.