Ik ben momenteel aan het tekenen en loop tegen een paar problemen aan:
Ik heb inderdaad componenten van mijn assembly "Verwijderd" (en niet "Verwijderd") om alleen de elementen te behouden die ik nodig heb. Ik plaats mijn gezichtsvermogen, enz, enz., tot nu toe geen probleem, het doet zijn werk.
Als ik nu terugga naar het sjabloon en eraan werk, moet ik mogelijk "Verwijdering ongedaan maken" doen om eerder verwijderde items weer op te duiken. Het probleem is natuurlijk dat wanneer ik terugga naar mijn tekening, de ingevoegde weergave de elementen bevat die ik niet zou willen laten verschijnen.
Ik heb de opdracht "Huidige weergave bevriezen" geprobeerd, maar het lijkt niet het gewenste effect te hebben. Komt er een besturingselement waarmee u alleen de elementen van de weergave kunt behouden op het moment dat deze werd ingevoegd?
Het kan echter niet in orde zijn, want het probleem met deze methode is dat wanneer ik de stuklijst aanroep in relatie tot de weergave, de software alle onderdelen uit de weergave haalt. De verborgen en de zichtbare, terwijl ik graag alleen de zichtbare stukken zou willen hebben.
Wanneer ik onderdelen uit de assemblage "verwijder" en de weergave invoeg en de stuklijst oproep, zijn de verwijderde onderdelen niet zichtbaar.
Vandaar de interesse om de tekeningweergave voor displaymodificatie die op het model is gemaakt, te kunnen isoleren. Ik weet niet of het heel duidelijk is wat ik zeg...
Om in de nomenclatuur alleen de zichtbare delen van het plan te hebben, moet je configuraties maken met alleen de delen die je wilt weergeven, zoals aangegeven door Coyote.
Ik heb erover nagedacht, maar dat is een zeer groot aantal configuraties!! Bovendien zijn de complexe assemblages al erg zwaar, dus ik ben bang dat het maken van meer configuraties om tekeningen mogelijk te maken het bestand nog meer zal verzwaren, zodat het moeilijk wordt om eraan te werken...
Zal het toevoegen van configuraties (het zou in mijn geval meer als afgeleide configuraties zijn) de bestanden niet superzwaar maken?
Ik heb al subassemblages en sub-subassemblages, maar de onderdelen zijn complex en hebben een groot aantal componenten. Het is dus inderdaad heel praktisch om de tekeningen van de subassemblages te maken, maar om de uiteindelijke montageplannen te maken, is het veel delicater... Ik zal goed nota nemen van uw opmerkingen en onthouden dat, net als gisteren, het gebruik van configuraties de oplossing is voor mijn probleem.
Wat betreft de schermconfiguraties, ik weet niets over deze tool (ik ben nieuw bij SW). Kent u op enigerlei wijze een of meer documentaire bronnen over dit onderwerp, zodat ik er iets over kan leren?