Ik heb me geregistreerd op Lynkoa met de gedachte dat ik toegang zou krijgen tot 3D in CAD tegen de studentenprijs

Hallo.

Ik schreef me in op lynkoa, in de veronderstelling dat ik als gepensioneerde toegang zou hebben tot 3D in CAD tegen de studentenprijs.

Zit ik op mijn leeftijd nog vol illusies?

Bedankt.

Hallo!

Dus welkom :)

Lynkoa is geen verkoopsite, maar een site voor wederzijdse hulp aan de gemeenschap.

Dus ja, je hebt toegang tot de CAD (zelfs als gepensioneerde) door hier je vragen te stellen, maar nee, je hebt vanaf hier geen toegang tot de studentenversie.

Het kan zijn dat je hiervoor rechtstreeks met een SW-dealer (of andere software) moet overleggen.

Fijne dag

1 like

Hallo.

Sommigen, zoals Dassault System, verspreiden gratis professionele 2D CAD-software in het Frans: It's DraftSight. Dat is al veel.

PTC heeft een student- en gepensioneerde-vriendelijke aanpak , het is in het Engels, het is 3D CAD, maar het is ook PLM  en Cloud Computing. Er zijn er te veel, het is gênant om zes maanden te besteden om te leren hoe je ze moet gebruiken.

Autodesk, met Autocad, waar we allemaal mee omgaan, is zo koppig als een muilezel. Hij doet een goede inspanning voor de studenten. Niets voor de oude, gepensioneerde mensen die jarenlang hebben deelgenomen aan het succes, . De reseller antwoordt om een verzoek in te dienen bij Autodesk, dat zijn regel herhaalt;

Ik hoopte, met lynkoa, op meer publiciteit voor mijn standpunt. Eventueel een indicatie van een mogelijke aanpak, tegen een redelijke prijs voor een persoonlijke hobby, zonder commercieel doel.voor een professionele 3D CAD software.

Bedankt.

P.S.  3D CAD is voor tekenen; o.a. casco's van modelschepen.

Bedankt.

Hallo

Omdat we een switcher kunnen noemen, merkte ik dat er meer software gratis is op Mac. Maar dit is basissoftware die kan helpen om 4 muren van een huis te tekenen en een klein plan te maken. 

Voor scheepsrompen..... Ik ben bang dat deze te licht zijn. 

De andere oplossing is om een neefje of nichtje, zonen en dochters een studentenkaart te laten hebben en ;) aan te vragen

1 like

Niets houdt je tegen om student te zijn

er zijn CAD CAD trainingen, waaronder GRETA

die ook toegankelijk kan zijn voor een gepensioneerde met het oog op de oprichting van een zelfstandige onderneming

@+ ;)

Goedenavond Michel,

In gratis 3D CAD-software is er Google SketchUp

(http://google-sketchup.softonic.fr/)

en voor gebruik heb je een uitstekende "Tutorial" van Adebeo tot je beschikking, maar je weet niet zeker of je gemakkelijk rompen voor een modelboot kunt ontwerpen.

Als je SolidWorks (waarschijnlijk een van de meest geschikte voor wat je wilt doen) 30 dagen gratis wilt testen, bekijk dan de volgende link en lees het antwoord van fthomas

http://www.lynkoa.com/forum/demo-gratuite-solidworks

1 like

Ik denk dat er momenteel geen 3D CAD-software is die gratis, eenvoudig te leren en efficiënt is tot het punt dat het in de industrie wordt gebruikt.

Ten tweede is het belangrijk om in gedachten te houden dat deze software is ontworpen voor fabrikanten en niet voor individuen.

Het aanbieden van studentenversies is in hun voordeel, want op een mooie dag wordt de student werknemer en werkt hij aan de betreffende software (en betaalt hij dus voor een licentie).

Voor gepensioneerden daarentegen is het een ander verhaal, omdat ze er niets bij te winnen hebben. Het zijn commerciële bedrijven en doen er dus alles aan om geld te genereren. 

Sorry, maar ik denk dat 3D CAD op dit moment concreet niet toegankelijk is als hobby, behalve met software zoals Sketchup, maar helemaal niet branchegericht.

Dat is gewoon mijn standpunt, ik kan het mis hebben:)

2 likes

Hallo Michel,

Allereerst, bravo voor de moed! Een bootromp is niet eenvoudig.

Ik wil je vertellen dat als je als gepensioneerde toegang hebt tot PTC, zoals Creo, tegen een lage prijs, het de moeite waard is. Ik denk dat het mogelijk is om gemakkelijk van Engels naar Frans over te schakelen.

Je hebt de cloud en al het andere niet nodig, zelfs niet als deze moet worden geïnstalleerd.

Tegenwoordig is Creo bijzonder betaalbaar, met vrij eenvoudige modules, terwijl het u begeleidt naar vrij complexe dingen zoals een bootromp.

Ik heb een 58-jarige ketelmaker opgeleid die nog nooit CAD had gedaan, en in een jaar tijd maakt hij speciale machines van 500 onderdelen met oppervlakken die niet gemakkelijk zijn! Het is mogelijk...

We zijn hier om je te helpen, en als je dat nodig hebt, aarzel dan niet om contact met me op te nemen, ik ben al 14 jaar ondergedompeld in PTC en sta klaar om je een handje te helpen.

Wat zeker is, is dat we in deze wereld niets te maken hebben met filantropen...

@+

Voer een Google-zoekopdracht uit

je vindt er logs voor 3D

Vergeet niet dat je met de studentenversies niet alles kunt doen

@+ ;-D

Hallo

Een paar kleine verduidelijkingen na wat ik hier zojuist heb gelezen.

Lynkoa is inderdaad een multi-CAD platform voor wederzijdse hulp.

Lynkoa is geen wederverkoper van software, hoewel Lynkoa partners toestaat CAD-software of applicaties te verkopen die allemaal met CAD te maken hebben.

We zijn niet in staat om studentenlicenties te verstrekken, distributeurs zoals SolidWorks hebben hun eigen tools om dit te doen.

Wat SolidWorks betreft is er een studentenversie. We hebben het er hier al over gehad (het was het onderwerp van een vraag) en we hebben geantwoord door de link te geven om een studentenlicentie te verkrijgen (niet te verwarren met een nationale onderwijslicentie)

@Michel: Je project is aan de gang en ik ga mijn directeur (die op vakantie is) bellen om je uitdaging te publiceren. Zoals ik je al zei, zullen we er alles aan doen om je te helpen bij je project dat zo belangrijk voor je is.

We zijn in de zomerperiode, met minder personeel (ikzelf op vakantie), maar we vergeten niet ons doel, dat Lynkoa een actief platform van wederzijdse hulp is, en dat elke BE-technicus, ingenieurs, studenten, docenten, enthousiastelingen hier materiaal vinden om kennis te vinden die ze missen, hulp en assistentie.

Yves

Community Manager Lynkoa

2 likes

Hallo.

Het antwoord van Yves is goed. Ik heb niet zoveel gevraagd.

Het is alweer een flink aantal jaren geleden dat ik de industrie heb verlaten en als ik een 3D CAD-software kan downloaden, kan ik een maand lang niet zelf tijdelijk investeren.

Ik ben op zoek naar 3D-software, niets meer voor een prijs voor gepensioneerden.

Bedankt.

Hallo.

Ik heb de romp van de onderzeeër gemaakt zonder 3D-software, uit loodgietersbuizen.

Ik ben een introductie in de CREPP in Ploemeur voor de bediening van een Arduino board voor een PLC.

Het doel is om een 3D-printer als bouwpakket in elkaar te zetten en uiteindelijk te gebruiken bij het maken van modellen.

De manager vertelde me over Free Draw, open source 3D-tekenen; het uitgeven van een reservering omdat deze op LINUX draait.

Ik wil niet vrij zijn, ik wil en kan geen maanden besteden aan het leren omgaan met LINUX, of hoe ik grote industriële software in het Engels moet gebruiken.

Er zijn zeer genereuze informatici die hun 3D-vectorsoftware ter beschikking stellen.

We kunnen ze niet vragen om computerwetenschappers, wiskundigen en andere elementen te zijn die een toegewijd team toestaat. Je moet bugs vermijden, het is al moeilijk genoeg om eruit te komen.

Tot ziens

Bedankt.