Ik kan niet naast een plaatwerkonderdeel met overgangsvouw komen

Voor de tekening kan ik niet naast het uitgeklapte deel komen en het uitvouwen gaat niet automatisch op de tekening.

adapt_0.jpg

Hallo

Dit is normaal, op een vierkante / ronde basisovergangsvouw bevat de pers geen rechtlijnige cpoté of een boog van een cirkel ... Dus geen mogelijkheid om te starten. Er is de mogelijkheid om point-to-point odds te doen door ze met de hand op de pers te leggen!

2 likes

Hoi @davidem2020

2 oplossingen om uw snede te dimensioneren:
Of deze platte snede ligt heel dicht bij een boog van een cirkel, dus je tekent er een bovenop met het schetsgereedschap en je dimensioneert deze boog.
Of je kunt geen juiste boog van een cirkel vinden en dan moet je de spline dimensioneren: je genereert punten om de N mm (de N hangt af van de gewenste precisie) en je dimensioneert elk punt in X en Y.

@+ ;-)

Als je een ontwikkelde krijgt, waarom zou je deze dan beoordelen? Maak een dxf direct op een schaal van 1:1, uw laserrist zal het waarderen! (Ervan uitgaande natuurlijk dat je vouwinstellingen correct zijn, maar met een uitgeklapte kant, zou je hetzelfde probleem hebben! ) Plaats gewoon de 2 zijden van de rechthoek van de envelop.

6 likes

Ja dat is wat ik elke keer doe, maar het geval waarin de ketelmaker zijn plaatwerk zelf wil snijden (zeer zeldzaam dat geef ik toe) ... als het deel op schaal 1:1 niet op een A0 past, zijn er geen andere oplossingen!!

3 likes

Als je een ouderwetse ketelmaker hebt die zijn plaatwerk zelf wil snijden, denk ik dat hij zal werken vanuit het afgewerkte onderdelenplan en niet vanuit het ontwikkelde.

Wat betreft het plan op schaal 1:1 dat in dxf is vrijgegeven, heb ik het uitgevouwen op een 2e folio gezet dat alleen wordt gebruikt voor het uitgevouwen en waar geen frame is, zodat het uitzicht groter kan zijn dan A0.

Nu, op het voorbeeld, is het al een prachtig beest!! slok!! Het kan in minstens 4 stukken worden gesneden, toch?

1 like

Hoi @ David 2020

met betrekking tot de kamer

Ik vind de overgang van ronde naar vierkante doorsnede............. .... een beetje snel vooral voor deze secties 

@+ ;-)

Hallo, Persoonlijk voor de werkplaats, wanneer het vouwplan vrij complex is zoals hier.

Ik zet ze punt voor punt opzij, en hij schikt bij de buigmachine om zichzelf in de aanslag te zetten.

ZIE AFBEELDING,

deplie.png

Je stuk is meer een vorm dan iets anders, nietwaar?

Gemaakt door stempelen?

Het is waar dat het eenvoudiger zou zijn om het in 4 gelaste vellen te maken

Met mooie lasnaden zal het resultaat gelijk zijn!

Hallo

Om te zien of het mogelijk is op SW, maar in dxf-export, zijn er opties om de spline in rechte stukken te breken.

Het enige dat u nog hoeft te doen, is de punten beoordelen, of ze beter in een tabel plaatsen die er beter en duidelijker uitziet.

S.B

2 likes

Bedankt allemaal voor de antwoorden, ik zal er allemaal over nadenken en je het resultaat sturen. Het snijden moet met de hand worden gedaan met een brander. Het plaatwerk is 8mm en het geheel weegt 1600 Kg met de flenzen (vierkant en rond).

1 like

Hier is een meer "aangenaam" voorbeeld

Rond.Vierkant verbinding

passen.sldprt
3 likes

het SW-voorbeeld en in sw2013 voor eerdere versies

Ik voeg de afbeeldingen toe

raccord.zip
3 likes