CAD Probleem Schets
CAD Probleem Schets
Hallo
Heb je geprobeerd te kopiëren/plakken.
"Ctrl+C" op uw schets in de aanmaakafkorting, selecteer vervolgens het bestemmingsvlak en doe "Ctrl+V".
Vriendelijke groeten
Oeps: dupliceren met .PL (scherm verversen pb!)
Zie dit Help-onderwerp om mijn antwoord te voltooien:
Wijzigt het schetsplan.
De omtrek van een schets bewerken:
Selecteer de schets in de FeatureManager-ontwerpstructuur en klik op Bewerken, schetsplan.
-of-
Klik met de rechtermuisknop op de schets in de FeatureManager-ontwerpstructuur en selecteer Schetsplan bewerken.
Selecteer een nieuw vlak in de FeatureManager-ontwerpstructuur of selecteer een nieuw plat vlak in de sjabloon voor Schetsplan/Gezicht .
Klik op OK .
http://www.lynkoa.com/forum/3d/je-n-arrive-pas-deplacer-une-esquisse-d-un-plan-un-autre
Re
Je hebt ook de functie "afgeleide schets".
- Selecteer je schets uit de boom EN een vlak of vlak vlak.
- Ga naar "Invoegen", "Afgeleide schets".
Uw schets wordt gedupliceerd op het nieuwe vlak of gezicht. Het wordt gebonden (afmetingen) aan de bronschets, maar u kunt het positioneren op afmetingen.
Door met de rechtermuisknop op uw schets te klikken die op deze manier is gemaakt, kunt u "Tak ongedaan maken" om deze weer vrij te maken.
Vriendelijke groeten
Zie deze zelfstudie voor afgeleide schetsen
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/les-esquisses-derivees-avec-solidworks
@+ ;-))
Als je helemaal bovenaan naar de solidworks-balk gaat door op solidworks te klikken, heb je tabbladen, waaronder een die je x-functie geeft, onder andere kopiëren
Je kunt dus je schets kopiëren en dan selecteer je het vliegtuig of gezicht dat je wilt en je doet hetzelfde opnieuw met het plakgereedschap
Dit is vaak de manier waarop ik te werk ga, omdat het logboek soms zegt dat ik niet weet hoe ik het moet doen, maar via deze manier, zelfs als het gezegd is, doet het het toch
in ieder geval met mijn versie van SW, een Premium-versie uit 2012
@+;-))
DANK U ALLEN VOOR UW ANTWOORDEN
@ vuillaumier
Het is raadzaam om het antwoord te vermelden dat uw probleem heeft opgelost
Een fijne dag
@+ ;-))
Hoi allemaal
Naast deze post heb ik nog een kleine vraag waar ik al enkele jaren nog steeds geen antwoord op heb gevonden (deze vraag betreft alleen de uitgave van het schetsplan in plaatwerkdelen)
Inderdaad, als je de schets van een "Gevouwen basisplaat" wilt verplaatsen (en in het algemeen denk ik dat het probleem blijft bestaan voor alle schetsen waarvan ten minste één plaatwerkkenmerk afhangt), werkt het heel goed als je de schets wilt verplaatsen naar een vlak dat al bestond vóór de creatie van de plaatwerkfunctie. Maar als we onze plaatwerkfunctie al hebben gemaakt en we willen de schets naar een nieuw vlak verplaatsen dat is toegevoegd door een voorwaartse hervatting te maken , wil SolidWorks dat niet omdat bij het bewerken van het schetsvlak het nieuwe vlak grijs wordt weergegeven, Terwijl dit nieuwe plan, afgezien van de schetseditie, best bruikbaar is.
Bijvoorbeeld: in mijn geval (zie PJ) gaat het erom de schets van de functie "Bent1 base plate" over te brengen van het "Rechts" vlak naar het "Plan1" vlak (dit laatste is gemaakt in forward rework)
Uiteraard wanneer u een schets wilt verplaatsen in plaats van een nieuwe te maken (door te kopiëren en plakken, een afgeleide schets te maken of op een andere manier...) Het is dat we niet alle functies die eruit voortvloeien willen opblazen, dus het probleem verdient het om opgelost te worden.
Welke oplossingen zou je hebben om dit probleem op te lossen?
Veel dank aan jou
Hallo Guillaume
Wees voorzichtig , je moet altijd het plan maken voor een functie , wat hier een schets is. In dit geval hoeft u alleen maar het plan te maken en het bovenaan de creatieboom te plaatsen of in ieder geval boven de functie die dit vlak nodig heeft.
Hoe doe je dat???
- Je pakt de balk helemaal onderaan je creatieboom, je trekt hem omhoog net boven je allereerste functie.
- Je maakt je plan in relatie tot de drie basisplannen van de kamer.
- Je brengt je stang helemaal naar beneden.
- Vanaf dat moment zijn alle functies die u op dit nieuwe plan instelt, correct: en dit op elke plaats.
In mijn voorbeeld stelde ik een nieuw plan voor bovenaan, maar je kunt het plaatsen waar je wilt, zolang het maar bovenop de functie staat die eraan blijft hangen
Vriendelijke groeten
Hallo Zozo,
Als ik me niet vergis, heb je het over het doen van een voorwaarts herstel (neem de onderste balk en breng deze omhoog om een nieuw vliegtuig te maken) Nou, dat is precies wat ik deed en het werkt niet voor plaatwerkonderdelen, vandaar het belang van mijn bericht.
Hoi allemaal
Ik ga terug naar deze draad over afgeleide schetsen, omdat ik het volgende probleem heb met deze functie (in SW17 Premium): wanneer ik mijn afgeleide schets maak (tot nu toe zo goed), past deze goed in het gekozen vlak. Aan de andere kant kan ik het niet positioneren zoals ik wil, omdat ik de oorsprong van de genoemde afgeleide schets niet kan selecteren en positioneren zoals ik wil (en zoals te zien is in de GT22-tutorial).
Ik heb wel de oorsprong van de afgeleide schets (in rood) maar het is niet mogelijk om deze te selecteren om deze op een lijn/punt van mijn nieuwe schetsvlak te plaatsen.
Ik heb zelfs de SW-instellingen teruggezet naar de standaardinstellingen, maar het verandert niets ;-(
Enig idee?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
CDLT, Jef BAILLOT
Heb je de beperkingen van je afgeleide schets gecontroleerd?